Noget for sig selv

28. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Den fremmede

   Allerede da Justin vågnede, var han klar til at springe i hovedet på Orlando, men Orlando og Avril havde aftalt våbenhvile. Dette galt og Ewan og Angel. Selvom Ewan og Justin hele tiden var ved at ryge i totterne på hinanden. En gang gjorde de det. Justin provokerede Ewan, og dette fik ham til at kaste sig efter ham. Men Orlando fik ham stoppet.
   "Hør her! Enten må vi arbejde sammen, eller gå hver sin vej. I må ligge jeres stridigheder bag jer, i hvert fald indtil videre. Hvis vi kan kunne klare os mod andre, skal vi helst være mange. Så respekter hinanden!"
   Angel følte sig presset af situationen. Aldrig havde hun opholdt sig samme sted som Avril. Hun følte sig overvågen. Følte at Avril gjorde krav på Orlando, men hun ville have ham til at bedømme den fremmede. Hun ville have ham til at hjælpe ham fri. Hun kiggede hen på Ewan. Han var på hendes side lige meget hvad. Han havde ingen fortid med Avril. Igen rettede hun blikket mod Orlando.
   "Jeg tror ikke han er farlig... og vi er jo også tre mod... fem mod en, så han har ikke en chance. Angel kiggede på Orlando med et bedende udtryk, skævede til Avril, og kiggede så igen på Orlando. Han nikkede.
   "Du har ret. Det er ikke fair vi efterlader nogen her. Og slet ikke... vis mig hvor han er."
   Angel førte Orlando hen til det sted hvor bilen var kørt galt. Den fremmede smilede da han så Angel komme tilbage, men Angel kunne ikke lide den måde han smilede på, som vidste han hvad hun ville gøre eller hvordan hun ville reagere. Orlando gik forbi hende og knælede ned ved siden af den fremmede.
   "Navn?" Orlandos ansigtsudtryk var hårdt, som forventede han modstand.
   "Martin." den fremmede så Orlando i øjnene, men uden at virke truende. Orlando så ham an.
   "Hvem er du? Hvorfor blev du kørt væk? Hvorfor blev du straffet?" Orlando stillede en regn af spørgsmål mens han trak "Martin" væk fra bilen.
   "Af samme grund som jer. Det er ikke første gang vi mødes... i mudderet, under flugten, det var mig du ramte..." Da Martin sagde dette, ændrede Orlandos ansigtsudtryk sig. Først til mistro, så til forståelse. Han nikkede bare og løste hans hænder. Martin bandt selv sine ben fri. De stod rundt om ham, ventede på at han skulle rejse sig og fortælle om sig selv. Ewan kiggede indgående på ham. Han genkendte ham fra torturen. Det var ham der havde hængt overfor ham. Og et kort øjeblik sendte Martin ham et blik der viste at han også havde genkendt ham.
   "Hvor vil I tage hen?" Han kiggede afventende rundt på dem. Fra Angel til Ewan og tilbage. Men hans øjne hvilede et øjeblik på Avril.
   "Til byen." Kom det lynhurtigt fra Orlando. Angel smilede. Selvfølgelig ville Orlando tilbage til byen. Det var der han hørte til.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 22:58 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 487 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.