Noget for sig selv

16. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Hvad sker der?

   "Orlando, hvad er der galt?" Angels stemme forsvandt næsten i stilheden, og hverken Orlando eller Ewan svarede hende. Orlando gjorde bare et nik med hovedet der signalerede til Ewan at han skulle komme op og lytte med. Ewan gjorde som Orlando havde sagt, og det var alt andet end gode ting han hørte udefra.
   "De siger det er en..." "Sidst noget som dette skete var i 2069..." "En virus siger du?" "Hvem rammer det?" "Vi skal alle dø!..." Igennem den lille udluftningskanal, hørte de omverdenen gå i panik, og de vidste ikke hvad det handlede om.
   "Hvad er det? I bliver nød til at fortælle mig det!" Angel var nu også ved at blive bange. Hverken Ewan eller Orlando sagde noget, de stod bare som skåret ud af sten og lyttede. Hun bemærkede hvordan deres ansigtsudtryk ændredes i takt med larmen på gaden steg, og pludselig blev hun urolig.
   "Vi skal udenfor!" Orlando kom ud af sin trance og hoppede ned fra stolen han havde stået på.
   "Følg med mig!" Han svingede sin jakke over skuldrende og løb mod udgangen. Ewan og Angel fulgte trop.
   Da de kom udenfor så de mennesker løbe rundt i gaderne som var nogen efter dem. Biler holdt parkeret midt i vejbanerne og ting lå spredt ud over det hele.
   "Hvad sker her?!" Angel var bange, men hun viste det ikke. Orlando kiggede rundt som søgte han efter svar i folks panikslagne ansigtsudtryk, men der var intet at se.
   "Radioen!" Ewan vendte om og løb tilbage mod indgangen. De andre fulgte efter ham. Da de kom ned i hulen smuttede han hen til kasserne med videobånd. Han vidste at den lå dernede et sted, han så den sidst Angel rodede rundt i kasserne med videobånd.
   "Her!"
   De satte sig alle sammen rundt om den lille radio, mens Ewan blindt søgte på de forskellige sekvenser. En stemme dukkede op...
   Alle bed(knitre knase)forholde sig roligt under evakueringen (knitre knitre) ved ikke hvad dette fænomen skyldes men det siges at (knase knitre) Og mange andre teorier ...Denne såkaldte Virus (knitre) skyld i flere dødsfald, og man regn... (Knas)
   Radioen gik død.
   Ingen af dem sagde noget. Angel havde taget Orlando i hånden, og knugede nu hans hånd ind til sig. I lang tid herskede stilheden imellem dem, og det blev Ewan der brød den.
   "Hvad skal vi gøre?"
   "Spørgsmålet er om vi kan blive her?" Orlandos stemme var helt forandret, og Angel turde ikke tale af frygt for at de ville høre angsten i hendes.
   "Vi kan da ikke bare tage af sted uden at vide hvad der foregår... Det her er vores hjem!" Ewan var tydeligvis imod at forlade området.
   "Jeg siger ikke at vi skal tage af sted, jeg mener bare at vi skal være indstillet på at det kan ske at vi bliver nød det."
   Ewan svarede ikke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 22:04 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 478 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.