Noget for sig selv

46. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 9 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Budbringeren

   "Avril har hende ikke!" Orlandos stemme var hård.
   "Men hvem så?" Ewan sad i sofaen, med armene hvilende på knæene. Han kiggede fortabt op på Orlando.
   "Ved det ikke.. Der er kommet nye bander mens vi har været væk. Vi må bare ud og lede..."
   Ewan kom på benene. Trak vejret dybt ind og fortabtheden forsvandt fra hans øjne. "Hvor skal vi lede?"
   "Louis Street."

Gaden var tom. Som alle andre steder, lå der ting spredt ud over alt. Men her lå også menneskekroppe i forrådnelse. Ingen havde haft lyst til at komme tilbage og rydde op i den udsatte gade. Men Ewan og Orlando havde grund til det. De kiggede alle steder. Men ingen spor af Angel. Kun væltede stativer med pornoblade og sexredskaber spredt ud over det hele.
   "Vi må lede et andet sted. Hun er her ikke..." Ewan sparkede til en bunke skrald der lå på gulvet i den butik de befandt sig i. Orlando vendte bare om og trådte ud af butikken. Og idet Ewan også trådte ud, fik han øje på en dreng for enden af gaden.
   "Orlando, hvem er det?" Hviskede Ewan stille."
   "Det ligner en budbringer... sådan som han kigger... jeg tror det er os han vil snakke til. Måske om Angel?" Idet Orlando sagde det, rejste Ewan sig i fuld størrelse og råbte,
   "HVOR ER HUN!? GIV OS HENDE TILBAGE!!"
   Drengen gjorde klar til at løbe, men stoppede da han så, at Ewan blev stående og ikke løb efter ham. Orlando løftede armen, for at vise drengen at de ikke havde i sinde at jagte ham.
   "Hun er hos Sorte nu!! I skal glemme hende!! Hun tilhører ham!!"
   Nu var det Orlando der svarede,
   "Hvem er "Sorte"!?"
   "Forsvind fra byen!! Sorte vil ikke have jer her!!!" Budbringeren stod uden for rækkevidde. Langt nok væk til at han kunne nå at stikke af, inden man kunne nå at løbe ham op.. Det vidste Orlando, men det vidste Ewan ikke.
   Han kastede sig frem og begyndte at løbe mod drengen, men han vredt råbte:
   "GIV OS ANGEL TILBAGE!!!"
   Orlando nåede ikke at stoppe ham. Drengens reaktion var naturligvis at stikke af. Han forsvandt ind mellem to bygninger, og Ewan måtte opgive jagten inden den var kommet i gang...
   Slukøret kom han tilbage til Orlando, der stod og stirrede på ham, til han kom helt tæt på...
   BANG!! Slaget slog Ewan til jorden.
   "Din store idiot!!! Hvorfor skræmte du ham væk!!? Elendige tåbe!" Orlando var vred. Så vred, at da Ewan sprang på benene for at slå igen, opgav han med det samme. Orlandos øjne lyste af vrede, og Ewan indså sin fejl. Han vidste at han ikke havde én chance mod den arrige Orlando. Et stille undskyld, kun som en visken, undslap hans læber. Orlando svarede ikke engang. Vendte sig bare i sin vrede og gik bort fra stedet. Ewan fulgte efter ham. På sikker afstand.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2005 00:54 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 486 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.