Noget for sig selv

Sidste kapitel


19 år siden 4 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 9 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

...

   Orlando tilgav Ewan. Både i hjertet og i ordet. Men Ewan tilgav aldrig sig selv. Angels død ødelagde ham. Han kunne ikke holde ud at opholde sig i deres gamle hjem, så han boede i en tom lejlighed. Hans livsmod forsvandt. Hans glade smil blev afløst af et forpint ansigt. Glimtet forsvandt fra hans øjne. De mistede deres glød. Han levede ikke. Han træk vejret, men skylden gennemvædede ham og lod ham aldrig i fred. Han døde i sin "lejlighed" 2 år efter.
   Orlando tilgav Ewan. Men heller ikke han kunne klare Angels død. Han fandt trøst hos Avril. Flyttede tilbage til hende. Opbyggede en bande, større end Sortes, som de ledte sammen. Han blev kold. Han lukkede sine følelser inde. Gemte smerten så langt væk at resten af hans følelser fulgte med. Han blev som Avril.
   Justin blev udkonkurreret af Orlando. Han havde ikke en chance. Orlando lod ham leve, men han skulle holde sig fra Avril. Det gjorde han. Han havde sit liv kært.
   Martin holdt sig i nærheden af Avril. Hun lod ham. Det var jo hendes bror. Men hun snakkede aldrig til ham.
   Sorte fortrød. Det var ikke hende han ville ramme. Det var dem der havde taget hende fra ham. Han elskede hende. Hun var den eneste der lyttede til ham, men nu havde han slået hende ihjel også. Alle dem han elskede forsvandt for ham. Han slog dem ihjel. Men denne gang var det ikke med vilje. Det slog ham ud. Han forsvandt i mørket. Gik i et med det. Folk så ham kun hvis han ønskede det. Han blev en legende. En levende legende.
   Barnet døde også. De sidste spor af Angel var slettet.

En dagbogsside fundet mange år efter:
   Angel, du er et afsluttet kapitel nu. Du ændrede mig. Fik mig til at se verden på en ny måde. Jeg elskede dig. Du skulle have mit barn. Vores lykke var fuldkommen. Jeg ved ikke hvad der skete eller hvorfor det skete. Ewans genfortælling af det var forvirrende, men han prøvede at gøre bod for det. Jeg ved ikke hvad der skete med ham. jeg tilgav ham. Jeg har intet imod ham. Jeg ved at han ville gå i døden for dig. Han elskede dig som jeg gjorde det. Han er forsvundet nu. Ingen har set ham. Ingen ved hvor han er. Jeg er hos Avril. Det er her jeg hører til. Havde det ikke været for mig havde du været i live. Jeg elsker ikke Avril, men vi passer sammen. Var jeg dog bare blevet her, havde du ikke været død. Jeg hører til her... Kan du huske vores første møde? Du slog mig ned med staven... Jeg har elsket dig lige siden. Angel, du er ikke længere en del af mig. Jeg kan ikke holde sorgen ud. Jeg græder nu. Forstår du det Angel!? Jeg vil glemme dig. Du gav mig glæde, men det var spild. Jeg kan ikke mere.
   Farvel.
   Orlando

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2005 01:06 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 492 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.