Noget for sig selv

30. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden
5Rusen
Ulempen ved rusen er, at den er midlertidig. · Du tager stoffer for... [...]
Digte · sårbarhed, venskaber, alkohol
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Avril og Martin... Er de?

   Angel og Martin gik hånd i hånd. Hun vidste ikke helt hvordan hun skulle forholde sig til det, men hun ville ikke slippe. Det gjorde hende rolig at holde ham i hånden. Men hendes øjne var fæstnet på Orlando. Hun ville se de blikke han sendte hende. Hun havde altid kunnet kommunikere med Orlando gennem øjenkontakt, men aldrig læse ham. Hun kendte de fleste af hans reaktioner, men alligevel følte hun sig på bar bund. Avril vente sig pludselig om, og da hun så Martin med Angel i hånden, sendte hun først Martin et indforstået blik der viste alt andet en glæde, og så sendte hun Angel et blik fyldt af had og irritation. Med hun tog da også hævn. Avril greb ud efter Orlandos arm og holdt sig endnu tættere op af ham. Det stak i Angel. Hun knugede Martins hånd.
   Ewan holdt øje med Orlando. Han forstod ikke Orlandos handlingsmønster. Orlando vidste jo at Angel elskede ham... gjorde han ikke? Men hvorfor så denne kontakt med Avril? Hans øjne gled tilbage på Angel. Pludselig følte han et stik af smerte i brystet. Han så hvordan Angel holdt om denne fremmedes, denne Martins, hånd. Præcis som hun plejede at holde hans.

De gjorde holdt for natten i en lade. Da de først havde set huset, troede de at der boede mennesker der, men da de så bankede på og intet skete, blev de klar over at huset var forladt. Det lykkedes Orlando at bryde døren ind, men det syn der mødte dem var kvalmende. De trådte alle et skridt tilbage da stanken ramte dem. Justin vendte endda en hel omgang og brækkede sig i det nedtrampede blomsterbed. Orlando trådte indenfor i det lille hus. Hans øjne vænnede sig til det svage lys, og han kunne kigge sig omkring. Overalt lå ekskrementer og efterladenskaber. Om det stammede fra husets beboere eller den døde hund der lå, halvrådden, i hjørnet kunne han kun gætte sig til.
   "Vent herude..." Han gik ind, men han var ikke alene. Martin fulgte efter.
   De undersøgte køkkenet for mad, men alt var blevet smadret eller fjernet. Kun skår og råddenskab var tilbage. Orlando var endda ved at kaste op, da Martin med en pind, undersøgte om hunden var spiselig. Med de fandt intet.
   De sov i laden. Alle sammen. Avril hos Justin, Ewan og Orlando på hver side af Angel. Martin alene.

Angel vågnede om natten. Hun hørte stemmer.
   "Hvorfor forsvinder du ikke bare?!"
   "Du er ikke verdens midtpunkt Avril!"
   Angel rejste sig ganske lidt. Hun kunne se deres skikkelser. Martin og Avril.
   "Men hvorfor kom du tilbage?" Angel kunne høre på Avrils stemme at hun var irriteret. Vred.
   "Forstår du det ikke?! Jeg har været her hele tiden!"
   "Du er åndssvag. Ødelægger det hele!"
   "Ødelægger hvad? Dine chancer hos Orlando?"
   "Jeg får ham tilbage!"
   "Forstår du det ikke? Han elsker dig ikke mere!"
   "Næ nej, han elsker jo Angel. Hans søde lille..."
   "Hold nu op."
   "Hvorfor? Du synes måske det er synd for hende? Du er måske faldet for hende?"
   "Drop det Avril!"
   "Bare rolig, din hemmelighed er sikker hos mig." Avrils grin skræmte Angel. Den ondskab det indeholdt. Hun lagde sig helt ned. Holdt sig for ørene.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 23:00 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 538 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.