Noget for sig selv

13. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Advarsel

   Angel var stadig bange, men hun havde fået modet tilbage. Justin havde været der i over en time nu og havde kun slået hende den ene gang. Han stillede hende stadig masser af spørgsmål. Spørgsmål om Orlando og hans forhold til Avril, men hun vidste ikke så meget om det som Justin havde håbet på.
   "Hvorfor kom han tilbage?"
   "Jeg har jo sagt at jeg ikke ved det. Han snakkede noget om nogle uafsluttede aftaler, mere ved jeg ikke."
   "Hvilke aftaler?" Justin stillede de samme spørgsmål igen og igen. Han troede ikke på at man kunne leve side om side med Orlando og så ikke vide mere om ham, end denne pige gjorde.
   Til sidst gav han op og smed sig træt ned i stolen. Han lukkede opgivende øjnene og tænkte på ingenting. Han lå lidt sådan indtil han igen åbnede øjnene. Det første hans blik mødte var Angels. I noget tid holdt han øjenkontakten, men hendes øjne mindede for meget om Avrils. Det blev for meget for ham og han slog blikket ned.
   Angel vidste ikke at Justin havde genkendt noget af Avril i hende, men hun kunne fornemme at der var noget galt. Denne tilsyneladende hårde fyr der sad foran hende havde et svagt punkt, men kunne hun udnytte det?
   "Hvorfor vil du egentlig gerne vide alt det det der?"
   "Det kommer ikke dig ved!" Justin bed hende af med det samme. Hun måtte ikke komme tæt på ham. Han hadede hende allerede.
   "Du kan fortælle mig det. Jeg siger det ikke til nogen..." Hendes selvtillid var lige en tand for høj. Justin rejste sig fra stolen. Han gik hen til hende og greb fat i hendes baghoved med sin højre hånd. Han holdt hendes hoved helt tæt på sit. Han kunne se frygten blomstre i hendes øjne.
   "Du siger ikke noget til nogen lige meget hvad!" Han trykkede deres hoveder helt tæt sammen og kyssede hende. Hun kæmpede imod, men han holdt hende fast. Efter noget tid slap han hende og hun væltede tilbage i sofaen. Han løsnede hendes hænder og slap hende fri.
   "Sig det til nogen, og jeg kommer igen...!"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 21:58 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 356 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.