Religion, politik og samfund · Legalisering af cannabis

10 svar
Senest opdateret 8 dage siden · thevoid, dino, Pino, Kåemer, leviP
10 dage siden

Jeg går ind for total legalisering!det har jeg altid gjort. Ingen statskontrol med mindre du vil sælge og drive forretning såsom apotek caféer m.m., så er det efter gældende virksomheds regler og en fornuftig aldersgrænse ved køb og indtagelse af alkohol! Private folk må plante deres egen cannabis i haven! drivhuset! altankassen! eller hvor de nu mener de har plads til det, og ikke generer andre.

10 dage siden
10 dage siden

Om ganske snart blir jeg 64
Jeg var under tyve, da jeg beregnede at der dengang blev røget omkr 1000 piber a et gram pr dag på Christiania.
På landsplan gættede jeg det blev til fem kg pr dag!
Skat moms og pjat. Solgt fra apoteker ku det ha skæppet i statskassen; og ikke mindst : det viste sig omkr 1990 at driftige sælgere begyndte at blande snavs (opium mv) i tjalden, for dermed at skabe afhængighed...

Jo, jeg har røget min part, omend det er over ti år siden sidst, men ingen kan overbevise mig om at det er mere farligt end de ti daglige øller jeg nu indtager...

-levi

10 dage siden
10 dage siden

Cannabis debatten er ældre end jeg, jeg syntes bussen er kørt for mange år siden og at staten sover, hele debatten er blevet ligegyldigt tidsspilde.

10 dage siden
10 dage siden

Skrev en gruk
Alternativ behandling

Se kommentarer & svarkommentarer

10 dage siden
10 dage siden

For min skyld kunne de godt legalisere hashen. Flere af mine venner har brugt det uden at tage skade. Ikke desto mindre kan der være et misbrug, som så må gøres noget ved - ligesom alkoholmisbrug.

Selv har jeg aldrig røget hash, ligesom jeg heller ikke har røget almindeligt. Mine laster har været noget andet, som jeg ikke vil fortælle om her.

Kåemer

10 dage siden
10 dage siden

Hvis alkohol var noget der var blevet opfundet for nyligt, ville det nok hurtigt blive forbudt. "Organisk opløsningsmiddel? Grilltændmiddel? - det er da sindssygt at indtage det!"

Hvilke sygdomme lindres ved alkoholindtagelse? Ok - dårligt humør, men rigtige sygdomme? Vist ingen tror jeg, Men hash kan lindre på visse alvorlige tilstande.

Nogen er nok fristet til at sige, at det skal være tilladt, men under kontrol af staten, apotekerne og - medicinalindustrien! Man vil tjene milliarder!

Men ham der dyrker lidt i drivhuset og laver lidt urtete, eller hvad man nu skal kalde det - han ryger i spjældet. Er det mon fordi staten så ikke tjener på det?

Er mon ikke tiden inde til at man kan vove et eksperiment, så som at give det fri? Selv skal jeg ikke nyde noget! Jeg har heller aldrig røget tobak. (OK - lige prøvet, men puha badr!)

10 dage siden
9 dage siden

Misbrug har altid været et problem og de kommer i mange former og bør tages hånd om uanset type.

Jeg ser lidt på det som det altid har været legalt, pusherstreet har "altid" været der, thylejren, bødestraffen for besiddelse er så lille at den nærmest bare er en skjult bruger betaling...de kræfter der bliver brugt på bekæmpelsen så jeg gerne blev kanaliseret ud i mere fornuftige ting.

Kampen er vel stadig hvem der skal have magten, og jeg mener ikke man løser de problemstillinger man står overfor ved at fastholde en kontrol hvad enten den er medicinsk eller stats kontrolleret, hvis brugeren kan dyrke selv kan mam fravælge både det statslige marked og det sorte...

9 dage siden
9 dage siden

Arbejder på et social opholdssted hvor det er meget tydeligt at nogen af dem har røget for meget i en alt for tidlig alder.

Jeg mener at hash skal legaliseres, med det ene grundlag at det er nemmere at kontrollere at unge mennesker(Av, der følte jeg mig lige gammel) ikke ryger det.

Problemet i mine øjne er når det bliver røget inden hjernen er færdig udviklet, for det er der jeg syntes det er meget tydeligt at folk har taget skade. At en håndværker sidder og ryger en joint i sofaen efter en 12 timers arbejdsdag, kan jeg ikke se problemet i.

Når situationen er som den er nu, så er hash forbudt, ligemeget om du er 50 eller 12år, så der er ikke den naturlige afholdenhed som man ser ved alkohol. Ja folk de drikker når de er under 15 og det er skadende for hjernens udvikling, men der er ikke nogen tømmermænd ved hash. Hvis der ikke var tømmermænd fra alkohol, hvor mange unge ville så ikke drikke hver dag efter skole. Pengene som man bruger på at kriminalisere hash kunne være brugt andre steder som Søren skriver, mit bud ville være oplysning om følgevirkningerne ved et hash "mis"brug.

9 dage siden
9 dage siden

Al misbrug er ikke sundt, men det er der og det skal mannselvfølgelig ikke lukke øjnene for, man har dog igennem mange år forsøgt at komme det til livs uden nogen form for nævneværdig succes, så er tiden nok ved at være inde til at nigge amternativt på det og bedre oplysning og for den sags skyld renere produkt er en god damage kontrol.

9 dage siden
8 dage siden

Rigtigt, al misbrug er usundt! Det er derfor det hedder misbrug.

Men det kan virke hyklerisk at tillade alkohol, men forbyde canabis.

8 dage siden
8 dage siden

Jeg bryder mig generelt ikke om at sammenligne rusmidler...af den ene årsag de er forskellige. Det er hvad det er, Ingen af dem er gode, men de er rare at have !! der vil altid være et marked, hvad vil staten? Kontrollere? Eller konkurrere? Forebygge eller reparere?

8 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Legalisering af cannabis er startet 12/10-2017 14:06 af Søren Sørensen (thevoid) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3cliffhang...
1 time, 40 minutter siden · dino
1315Dagens ord
21 timer siden · Engbo
4Inspiration
1 dag siden · Nevstrup Anders...
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
1 dag, 6 timer siden · Syrene Hvid
12Din dag.
1 dag, 21 timer siden · Engbo
0NaNoWriMo - National Novel Writing ...
2 dage, 2 timer siden · Syrene Hvid
13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
2 dage, 22 timer siden · Anni Idorn
20Hvordan finder jeg en titel?
6 dage siden · dino
10Legalisering af cannabis
8 dage siden · thevoid
16Hvad er det der gør dig til forfatt...
9 dage siden · Pino
4Ungdomsroman- længde?
10 dage siden · prefu
10Spørge Jørgen
12 dage siden · Kattegat
5Relancering
13 dage siden · dino
2Litteratur festival for Horror m.m.
14 dage siden · Jeremy Dusk
2Skrivegruppe på Fyn/Odense
16 dage siden · KitKatten
107Selvforsvar