Fremmede

Kapitel 20


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)

Nikolaj holder latteren inde

   "Og så var jeg ikke stærk nok til at sige nej."
   Nikolaj brummer en nå-lyd. Han rejser sig fra bordet, siger tak for mad og stiller sin tallerken og bestik hen i vasken. Så går han ovenpå og ind på sit værelse. Han lukker døren bag sig. Gardinet ved det åbne vindue lige ved siden af blafrer i sommerbrisen ude fra gaden. Det stryger sig op ad ham som et kælent dyr.
   Han står der et øjeblik og læner sig op ad døren. Han tænker på den samtale, han lige havde med sin mor.
   Han bukker lidt sammen, presser en hånd mod munden, kniber øjnene sammen. Latteren bliver bare en svag fnisen, der ryster og skælver inde i hele hans krop.
   Så går han hen til skrivebordet og finder noget hash frem fra bunden af den nederste skuffe. Han ruller en joint. Får ild på den. Suger løs. Han har pludselig lyst til at være pisseskæv.
   Han sætter sig på sengen og læser videre i Således talte Zarathustra. Nu møder Zarathustra skyggen. Skyggen er fortvivlet, fordi den aldrig selv er på vej nogen steder hen og aldrig selv kommer fra nogen bestemte steder. Den er i evig bevægelse. Som den evige jøde, "bortset fra at jeg hverken er jøde eller evig."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 15:44 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.