Fremmede

Kapitel 31


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)

Ole kan stadig ikke lide hjemmehjælperen

   "Kan du huske det, du spurgte mig om sidst, du var her?"
   Dorte er ved at støvsuge dagligstuen. Ole sidder i lænestolen, hvor han for en uge siden sad med en plastic-pose over hovedet og ventede på at dø. Nu sidder han og prøver at lytte til noget klassisk musik i radioen over larmen fra støvsugeren, mens han drikker et glas Grand Marnier.
   Dorte lægger sig på knæ for at stikke støvsugeren ind under sofaen. Hun giver ham fuldt udsyn til hendes grimme, firkantede røv. Ole rømmer sig og gentager sig lidt højere: "Kan du huske det du sagde sidst?"
   Denne gang hører hun, at han siger noget. Hun rejser sig og slukker for støvsugeren og smiler undskyldende. "Hvad?"
   "Kan du huske det du sagde sidst, du var her?"
   "Hvad mener du?"
   "Du spurgte mig, om jeg føler mig ensom herude."
   "Nåja. Ja, det gjorde jeg." Hun smiler igen, lægger hovedet lidt på skrå, som om hun observerer et interessant kæledyr. Så kigger hun genert ned på gulvet. Ole har lyst til at slå hende.
   "Det er jeg ikke," siger han. "Ensomme mennesker er vel ... triste over at de ikke har nogen andre mennesker omkring sig hele tiden."
   "Ja, det er vist sådan man definerer det," siger Dorte. Sikke en dum ko, tænker Ole.
   "Sådan har jeg det ikke."
   "Det var da godt at høre." Så smiler hun bredt og begynder igen at støvsuge. Larmen overdøver den klassiske musik.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 16:07 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.