Fremmede

Kapitel 18


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 6
"Der er et spøgelse herude," siger Viktor nøgternt ved morgenbord... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)

Rasmus taber skraldeposen

   Solen skinner lidt fra bag nogle trevlede skyer, men luften er underligt kold og fugtig. Rasmus får kuldegysninger, da han træder ud ad kollegiets hoveddør og går ned gennem gyden mellem de to blokke. Han skifter den grønne, stinkende skraldepose fra hånd til hånd, svinger den nærmest som et pendul mens han går ud på parkeringspladsen. Her er øde og varmt. Der er masser af pollen i luften. Han nyser igen.
   Han går hen til rækken af containere foran rækken af parkerede biler. En grå kat ligger ovenpå den container, der er fjernest fra ham. Han tænker lidt over hvordan den er kommet derop. Kan katte springe så højt?
   Mens han stirrer på den sovende kat, glider posen ud af hans venstre hånd og ned på jorden. Knuden er ikke bundet ordentligt. Skraldet glider ud som en lavine fra et bjerg og dækker fliserne. "Fuck."
   Rasmus står stille et øjeblik og stirrer på alle de ting, han har smidt ud i ugens løb. En banan-skræl. Nogle fysik-noter, hvor han har lavet en lang udregning helt forkert. Et yoghurt-bæger. Nogle Kleenexer han brugte til at tørre spermen af efter han havde spillet pik. Et TV-program fra sidste uge. En lang, smuk, lysebrun fjer fra en eller anden fugl - han samlede den instinktivt op fra fortovet en dag, mens han var på vej hjem, og da han kom hjem anede han ikke hvor han skulle gøre af den, så han smed den bare ud.
   Rasmus stirrer på alt skraldet. Synet af det alt sammen, på samme tid, som det ligger der på jorden og flyder ud fra en pose, hvor knuden ikke var bundet ordentligt ... Det gør ham lidt trist af en eller anden grund.
   Så bukker han sig ned og begynder at samle det op og lægge det i posen igen.
   Da han endelig smider posen i containeren og smækker låget i, vågner katten på den fjerneste container og springer væk.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 15:43 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 324 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.