Fremmede

Kapitel 48


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 6
"Der er et spøgelse herude," siger Viktor nøgternt ved morgenbord... [...]
Romaner
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 5
"Har herrerne sovet godt?" spørger Henrik for at bryde tavsheden ... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)

Malene får Rasmus til at hoppe på den

   "Hvad er der sket med dig?" spørger Rasmus, mens de går hurtigt ned ad gaden fra kollegiet, hen mod busstoppestedet. Malene har foreslået, at de tager en bus ind til centrum og sætter sig ind på en eller anden café.
   "Hvad mener du?" spørger Malene.
   "Du har ..." Rasmus peger op på sin pande med en finger, dér hvor hun har to plastre siddende i et kryds. Der er noget, der hæver sig lidt indenunder. Han kan også se en mørk, størknet plet ved hendes næsebor, hvor hun må have blødt.
   "Nåja," siger Malene. "Jeg er kommet til skade."
   "Nå," siger Rasmus. "Øh. Hvordan er det sket?"
   "Jeg blev voldtaget."
   Rasmus stirrer på hende et øjeblik. Han ved ikke, hvad han skal sige. Hendes ansigt er udtryksløst.
   Så griner hun.
   "Ej, okay! Just kidding, Rasmus! Du hoppede virkelig på den lige dér!"
   Rasmus tvinger et smil og en kort, tør latter frem. "Ja, øh. Dér fik du mig."
   "Nå, hvordan går det så med dig? Går det bedre end dengang, vi sidst mødtes?"
   Rasmus nikker langsomt. De sætter sig ned på en bænk ved busstoppestedet. "Det kan man vel godt sige."
   "Hvordan det?"
   "Jeg, øh ... Jeg er begyndt at snakke mere med de andre på min gang. I kollegiet altså. Jeg er begyndt at snakke mere med dem, når vi mødes i køkkenet eller TV-stuen. Og, øh, jeg tager til flere fester. Får nye venner på, på den måde."
   "Har du fundet dig en kæreste?"
   "Ja."
   "Nå. Det var da godt." Malene tager en dyb indånding. Så siger hun: "Jeg har aldrig haft en kæreste. Jeg har haft sex med en masse mænd, men jeg har aldrig haft en rigtig kæreste. Én som siger, han elsker mig og alt muligt. Er det ikke underligt?"
   Rasmus svarer ikke på spørgsmålet. Håber det er retorisk.
   Malene kigger op på Rasmus og smiler igen. "Hvordan er din kæreste, Rasmus? Hvad hedder hun?"
   "Hun, øh. Hun hedder Sophie. Hun er fransk. Hun bor også på min gang. Hun studerer matematik, og, øh, hun er vegetar."
   "Hun lyder sød."
   "Ja. Det ... Det er hun også."
   "Jeg er holdt op med at tage imod kunder," siger Malene pludselig. "Jeg har slettet min annonce fra dén der side, hvor du fandt mig."
   "Nå." Rasmus stirrer ned på fortovet. Han fugter sine sprukne læber med spidsen af tungen. "Øh. Det var da, øh, godt for dig. At du fik truffet en beslutning."
   "Ja. Det synes jeg også selv."
   Så sidder de helt stille, helt tavse, mens de venter på bussen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 17:26 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 429 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.