Fremmede

Kapitel 9


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 6
"Der er et spøgelse herude," siger Viktor nøgternt ved morgenbord... [...]
Romaner
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 5
"Har herrerne sovet godt?" spørger Henrik for at bryde tavsheden ... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)

Nana er en glad pige, der har styr på det hele

   Det er det store frikvarter fra kl. halv 12 til 12. Nikolaj går ud af kantine-hallen og tværs over 'Gaden', et langt, åbent område midt i gymnasiets drivhus-agtige struktur. På den ene side af Gaden er der kantinen, kontorbygningen og fysik- og kemi-lokalerne. På den anden side er alle de almindelige klasselokaler. Nikolaj har lige været henne og købe en håndpizza, og nu er han på vej tilbage til sit klasselokale.
   Han går ind i syd-huset - klasselokalerne er delt op i et syd-hus og et nord-hus - og op ad trappen til anden etage. En pige går ned ad trappen. Hun stopper op og smiler til ham. "Hey, vil du godt lige hjælpe mig med en undersøgelse jeg skal lave i billedkunst?"
   "Øh, okay." Han er stoppet op, og de står der midt på trappen og blokerer lidt for de andre der skal forbi.
   Pigen er ret pæn på en måde. Løst, gråt tøj hænger på hendes tynde krop og får hende til at se anderledes ud blandt de andre piger på gymnasiet, som har stramt og poppet tøj på. Hendes ansigt er sødt, uden nogen make-up, med bleg, blød hud og blondt hår der hænger ned til midt på ryggen. Nikolaj har lagt mærke til hende nogle gange før; hun går vist i en 1.g klasse ovre i nord-huset. Nikolaj går selv i 2.g.
   Hun løfter et stort stykke hvidt pap op foran ansigtet. Der er et rektangulært hul midt i det, og igennem det kan han lige akkurat se hendes øjne. Han griner lidt. Det ligner en burka.
   "Du skal bare fortælle mig hvordan du tror, jeg har det, når du ser på mine øjne."
   "Hvad mener du?"
   "Altså hvilke følelser du kan se i mine øjne. Folk siger altid at øjnene er et vindue ind til sjælen. Det vil jeg så prøve at sætte på spidsen i mit billedkunst-projekt."
   "Nå, sådan noget." Han kigger på hendes store, mørkegrønne øjne. Han kan ikke engang se øjenbrynene. "Øh. Du ... du ligner en glad pige, der har styr på det hele."
   "Okay. Tak." Hun tager det store stykke pap væk fra ansigtet igen og begynder at skrive noget ned på en notesblok.
   Nikolaj går videre op ad trappen og ind i klasselokalet. Han har lidt lyst til at kigge tilbage på hende, men han gør det ikke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 10:11 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 401 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.