Fremmede

Kapitel 45


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 6
"Der er et spøgelse herude," siger Viktor nøgternt ved morgenbord... [...]
Romaner
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 5
"Har herrerne sovet godt?" spørger Henrik for at bryde tavsheden ... [...]
Romaner
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 4
Viktor har lyst til at drikke sig fuld; han har lyst til at drikk... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)
Den 31. august
   
Malene besøger Rasmus

   Malene går fra busstoppestedet - det sidste stoppested på ruten, helt ude i udkanten af byen - ned ad nogle stier i et stille villakvarter. Kollegiet består af fire firkantede beton-blokke adskilt af en stor, næsten tom parkeringsplads. Der ligger et bibliotek ved siden af. Det er den slags skizofrene vejr i dag, hvor himlen er lyseblå, og solen ser ud til at skinne frem fra bag nogle hvide skyer, men vindene er alligevel kolde og fugtige.
   Malene går tværs over parkeringspladsen og ind mellem to af blokkene. Hun finder hoveddøren og kigger på listen med navne og knapper ved samtale-anlægget.
   Hun havde stadig hans nummer gemt på mobil-telefonen, og ud fra det fandt hun hans adresse på internettet med Krak. Hun har taget bussen helt herud bare for at besøge ham. Hun ved ikke helt hvorfor. Hun føler bare, hun er nødt til det.
   Han var en af hendes tidligste kunder. Hendes tredje. Han var så genert og nervøs og trist. Hun følte nærmest, at det var forkert af hende at tage hans mødom. På sådan en hurtig, kedelig måde. Det føltes nærmest forkert. Måske vil hun give ham en undskyldning nu. Eller pengene tilbage.
   Hun ringer på ved hans værelse. Hans stemme kradser igennem det gamle samtale-anlæg. "Hvem er det?"
   "Det er mig. Malene."
   "Øh ... Jeg tror ikke, jeg kan huske ... Jeg tror ikke, jeg kender nogen, der hedder Malene. Undskyld. Hvor kender du mig fra?"
   Hun tøver lidt og slikker sig på de tørre, sprukne læber, som hun plejede at putte lipgloss på hver dag. Så siger hun bare: "Hende luderen, du var sammen med for nogle måneder siden."
   Der er en lang pause fra hans side.
   "Hvorfor kommer du her nu?" Han lyder ikke irriteret, bare forvirret.
   "Fordi ... fordi jeg bare godt vil snakke med dig. Kan du ikke bare komme ned og lukke mig ind?"
   "Jeg, øh ... Jeg tror ikke, det ville være så godt. At lade dig komme herind. Det kan være, mine venner her på gangen ser dig. Så skal jeg til at ... ja ... finde på en forklaring."
   "Kan vi ikke bare gå et eller andet sted hen så? Ud i byen? Jeg vil altså virkelig godt snakke med dig. Det er vigtigt."
   Endnu en lang pause fra hans ende af anlægget. Et øjeblik føler Malene sig virkelig bange. Hvad hvis han slet ikke vil mødes med hende igen? Hun får pludselig en fornemmelse af, at hun ville være fuldstændig fortabt, hvis han ikke kommer ned lige nu og ser hende og snakker med hende. Hun ville være fuldstændig fortabt.
   "Hvorfor er det vigtigt for mig? Er det ... er det noget med en sygdom?"
   "Nej!" Hun griner lidt. "Nej, det er bare ... Kom nu ned. Jeg vil snakke med dig. Sådan, ansigt til ansigt. Vi kan tage et eller andet sted hen. Vil du ikke nok komme ned? Please?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 17:24 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 482 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.