Fremmede

Kapitel 33


16 år siden 0 kommentarer 52 kapitler Romaner

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)

Ole vil godt nu

   Ole sætter sig i lænestolen i dagligstuen. Han har sat Chopin på anlægget. Nocturne igen. Der er regn og blæsevejr udenfor. Det er en onsdag eftermiddag.
   Han trækker plastic-posen ned over hovedet, binder den fast om halsen med gaffa-tape, læner sig tilbage og trækker vejret langsomt og roligt. Denne gang vil han. Denne gang vil han virkelig godt.
   Han har taget fotografiet af Birgitte ned fra væggen og ligger med det i skødet. Han holder det op foran ansigtet, så han kan se dets sort-hvide konturer gennem plastic'en. Han kan se hendes ansigt. Hendes smil. Han ved ikke, om man kommer i Himlen, når man dør, og møder de andre døde, som man elskede, da man levede. Han tvivler på det. Himlen er bare noget, folk har fundet på, fordi de er bange for tomhed. Intethed.
   Hans hænder bliver for svage til at kunne løfte sig og holde fotografiet. Han taber det i sit skød. Armene hænger slappe ned fra armlænene. Det sortner for øjnene. Han ville ikke kunne rive plastic-posen af hovedet nu, hvis han ville. Han er for svag nu. Men det er lige meget. Nu er det ikke ligesom sidste gang. Denne gang fortryder han ikke noget. Han græder ikke engang.
   Han græder ikke engang.
   Han græder ikke engang.
   Han græder ikke engang.
   Han græder ikke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2007 16:09 af Erik Olsen og er kategoriseret under Romaner.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.