Religion, politik og samfund · At rejse er at leve?

46 svar
Senest opdateret 10 dage siden · 8 bruger(e) deltager
1 måned, 29 dage siden

"livet er ikke de dage som passere, det er de dage du aldrig glemmer." Sådan sagde skuespilleren Mads Mikkelsen i en reklame for charterrejser tilbage i nullerne, og HC Andersen er kendt for sit citat "at rejse er at leve."
Men forholder det sig virkelig sådan? Er det ikke blot en indbildning, fra en mere og mere vellønnede over og middelklasse som nu både hungre efter en vinterferie i Alperne og sommerferie ved Gardasøen?
Bliver vi overhovedet mere dannede af en uge på ski? - jeg tror det næppe.
Ikke fordi en sommer væk fra hverdagens trummerum ikke kan være tiltrængt eller sågar velfortjent. Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, om to uger med SAS frem og tilbage, og så lige et par forlænget weekender i Berlin og Rom, er nødvendige.

Og hvorfor finder jeg da folks ferieplaner så interessante, at de skal til debat? Jo, fordi jeg gang på gang skal hører på "hvor dejligt det bliver at komme ned til sydens sol" og om folks små ophold hist og pist rundt om i Europa, og om "hvor hårdt det er at leve her hjemme i det baske og golde kulturløse Danmark." Hvis folk har det sådan med hverdagen herhjemme, har vi et problem.
Samtidig er der et endnu større problem med alle disse flyverejser, nemlig klimaproblematikken. Vi må simpelthen klappe hesten og lærer at elske hverdagen.
Men kan vi det, og bliver vi virkelig mere dannede af en uge i Italien eller sågar Nepal?

1 måned, 29 dage siden
1 måned, 29 dage siden

Jeg har nu oplevet rejser på den måde, at de beriger at være hjemme igen.

Men vel er det da en oplevelse at se midnatssolen fra det nordiske Europa. Ved Polarkredsen overraskede det mig at se endnu et bevis på Det Tredje Riges forbrydelser. Der var mindeplader og jugoslaviske krigsfanger, der byggede veje i Norge.
Det var et meget stort område. Vel er det berigende at have Cuba i erindringen, såvel som Kreta og Moldavien, Ukraine (i de gode gamle dage). ---bare for at nævne nogle eksempler fra heldige mig.

1 måned, 29 dage siden
1 måned, 29 dage siden

At DK skulle være kulturløst er noget vrøvl. Men vores kultur er måske anderledes end den er andre steder.
Jeg kunne måske gætte på at vor kultur er mindre metafysisk end den er andre steder. Men "metafysisk kultur" er noget som nogle finder charmerende, når de møder den langt hjemmefra, men som ikke skal have noget at gøre med vor egen metafysik, nemlig kirken og kristendommen.
Det er ofte fra venstreorienterede antropologer at man møder den holdning at religion er helt fedt ude i fremmede lande, men religion i DK er noget facistoidt vrøvl.

Det ER spændende at rejse! Man ser en masse nydt, og man opfører sig som man bør blandt folk der beboer det land man besøger.
Jeg er ingen globetrotter selv, og jeg har aldrig haft ski på fødderne. Men smukke gamle byer i Alperne, Norditalien og Tyskland holder jeg meget af.

Som 19 årig var jeg 14 dg i Rom med en ven. Og det kalder jeg en dannelsesrejse. Det var fantastisk at se kejsernes og kirkens Rom.

Flyrejser er et klimaproblem. Mange rejser rundt med fly og forkynder en ny klimapolitik. Men flyene griser i atmosfæren.
Tænk bare - en flytur til Nice for 300 kr! Det er for billigt!

Noget af det bedste et menneske kan opleve er - underet! Det sætter sig blivende spor i sindet, og sådanne kan opleves på rejser.
Ikke skiture, ikke grisefester, ikke solskoldning ved poolen med en margerita i hånden. Men hvorfor skulle jeg være smagsdommer?
Vi er forskellige og lykken handler om forskellige ting.

1 måned, 29 dage siden
1 måned, 29 dage siden

Jeg har ikke noget imod ferie generelt. Jeg holder selv meget af ferie, men mener bare ikke at ferie nødvendigvis er med til at danne os, som det var i H.C. Andersens' tid - i dag lever vi i en sammenhængene verden mere oplyste end nogensinde før. Jeg mener blot, at denne rejsehysteri trænger til nogle proportioner.

1 måned, 29 dage siden
1 måned, 29 dage siden

På H. C. Andersens tid var Danmark et hul. Ville man lære noget, måtte man ud.
Der er nok dem der mener at DK stadig er et hul den dag i dag.

1 måned, 29 dage siden
1 måned, 28 dage siden

Dino Prøv lige at læse og synge "I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme---mit hjertehjem her nede."

1 måned, 28 dage siden
1 måned, 27 dage siden

At rejse ER at leve (for nogen) og i hvert fald mig. Jeg læste engang et citat som for mig rammer hovedet på sømmet:
"We travel because we need to, because distance and difference are the secret to creativity. When we get home, home is still the same, but something in our minds has changed, and that changes everything. "

Rejser er som benzin på mit skrive-bål.

Jeg har lært mere om livet i de dage hvor jeg havde en rygsæk på ryggen og rejste over asiatiske landegrænser, end jeg har gjort foran mit fjernsyn.

Men det er jo bare mig.

1 måned, 27 dage siden
1 måned, 27 dage siden

Godt citat. Det er en berigelse at rejse, møde nye mennesker og omgivelser. Se andre måder at leve på og ikke mindst få rystet støvet af sig og blive forundret over mennesker og livets mangfoldighed.

Med venlig hilsen
Kattegat

1 måned, 27 dage siden
18 dage siden

Elsker sådan et citat, det får mig til at huske mange ting tilbage.

18 dage siden
18 dage siden

Jeg har rejst igennem 20 år i forbindelse med job, dertil kommer de almene ferierejser hvor de fleste rent faktisk er skiferier

Jeg er glad for at jeg har rejst så meget med arbejde...Jeg blev hevet ud af den danske osteklokke!

Jeg er glad for de skiferier jeg har været på, det var bla snowboarding der fik mig til at elske livet igen...Det var i øvrigt i forbindelse med arbejde at jeg blev præsenteret for skisport

Idag bruger jeg alle elementerne herhjemme, dyrker sport i den danske natur og jeg arbejder ikke med hvad som helst og for hvem som helst, jeg siger fra og fuck you...og jeg lader ikke diktere af flertals fjolser

Det danske samfund er sygt, det er inficeret med en lallet demokratisk virus der langsomt dræber al menneskelighed og jeg forstår i den grad at folk trænger til at komme til syden sol hvad jeg ikke forstår er: at de kan nøjes med en uge...

18 dage siden
17 dage siden

Ferie er vel i bund og grund en tilstand væk fra det liv vi ikke rigtig har lyst til...livet i kasser og regninger til den første.

17 dage siden
17 dage siden

Ja, Engbo - jeg holder skam af Andersens "nationalsang."
Når jeg siger at der er "dem der endnu mener at DK er et hul," mener jeg netop ikke mig selv! Ellers havde jeg sagt "jeg." :-)

Søren - du skriver at DK er inficeret med en demokratisk virus. Hvad mener du med det? At demokrati er en sygdom? Er det sydens sol der kan kurere den demokratiske syge?

Ferie er i bund og grund en tiltrængt pause fra hverdagens slid og slæb. Det var sådan det begyndte, og man må respektere dem der gjorde det muligt for alm. arbejdere at opnå fritid, hvor livet kunne handle om andet end det nødvendige og nedbrydende arbejde.
At have et job der føles som ferie er et privilegium, der vel endnu er forbeholdt de få.

Sydens sol interesserer mig ikke. Jeg trives med tempereret klima, uden for store udsving hverken i form af strandsol eller højfjeldssol.

17 dage siden
17 dage siden

Hej Dino

Ja jeg synes vores nuværende demokrati og styreform er noget forældet bras, man skal for alt i verdenen ikke støtte sådan en gang sigøjner pis med sin stemme og derved holde lortet i live...

Mit arbejde har ALDRIG været ferie, men min tid i de forskellige lande har gjort jeg blev vækket af den indavlet danske tankegang om vi er åh så fantastiske og dygtige ...for det er vi ikke, vi er en flok demokratiske hjernevasket får ude af stand til at tage vare på os selv

17 dage siden
17 dage siden
#13 Engbo

Det var barske ord Søren Sørensen. Jeg ved ikke om dino er tilfreds med svaret; men jeg forstår i hvert fald ikke, hvad du mener? Er du modstander ad demokrati? Eller er det bare andre demokratiske former, du søger. Jeg synes også du begiver dig ind på farlige veje med udtrykket "sigøjner pis." I hvert fald må du hjælpe os , der ikke fatter så hurtigt med at forstå.

17 dage siden
16 dage siden

Jeg er meget nysgerrig omkring, hvad du, Søren Sørensen, mener med en sådan kontroversiel udtalelse om, at vores demokrati "er noget forældet bras." Det gad jeg god at få uddybet.
Jeg vil også gerne vide, hvad "vi" tror vi er så fantastiske og dygtige til, og hvorfor du så mener, at vi ikke er det?

16 dage siden
16 dage siden

Jeg har været på mange "farlige" veje, en ytring omkring vore lallede dum pædagogiske system er næppe en...

Jeg er absolut modstander af den nuværende opbygning af demokratiet, det trænger til en grundig renovering og oprydning

Vi praler konstant over vores evner som folk og stat til omverdenen og er så forbandet skinhellige ...specielt de folkevalgte er dygtige til så tåbelige påstande og befolkningen hopper gerne med på vognen i forskellige debatter

Jeg synes vi er en flok forkælet fjolser der bær vågne op og tage sig sammen

16 dage siden
16 dage siden

Jeg beklager meget, Søren Sørensen, men du bliver ikke rigtig tydelig, i hvad du mener. Du er imod Danmark og danskerne samt vores demokrati - så langt er jeg med. Men hvad er det, du ikke kan lide, og hvad mener du, vi bør gøre anderledes? Det syntes jeg ikke rigtigt du svare på.

16 dage siden
16 dage siden

Du skal slet ikke beklage du kan umuligt kende mine holdninger på 2 stk kommentarer på en debat på fyldepennen

Mindre antal partier mindre ledere til lede landet, kommuner og jobcentre (nedlæg helt sidstnævnte) mere folkelig magt og mere afstemninger om "dagligdags" ting, lettere og gennemskueligt skattesystem (og billigere i drift) der er sværere at grave personlige interesser i eller stjæle fra, mindre lovgivninger/forbud... Jeg kan da blive ved, det danske system er en stor si, et gennemhullet åndssvagt opbygget system gud og enhver mand kan bedrage og udnytte (bild mig ikke ind alle er ærlige), mindre kontrol af mennesket, mindre overvågning, og konsekvens til politikere bankmænd og andet skravl der åbenlyst misbruger vores penge og tillid.

Det danske system er i mine øjne designet til at skjule stor korruption og jeg anser os for at være det mest korrupte land og bedst til at skjule det i love og paragraffer ...og så er alt jo fedt

16 dage siden
16 dage siden

Orv jeg glemte ...Mindre pasning af vores børn og gamle, vi skal have et samfund hvor ikke staten tager vare på os for at vi skal kunne varetage staten, dvs mindre arbejdsuge, mindre skat så der er råd til at gøre dette selv

Håber dette svar kan give klarhed over hvad det er jeg ønsker

16 dage siden
16 dage siden

Hej Søren og tak for din uddybende forklaring.

Du har nok ret i, at vi har en ubrugelig mængde bureaukrati her i landet. Til gengæld er vi, trods svindel i Danske Bank og almen skattesvig, sort arbejde og løndumping, et af de mindst korrupte lande i verden - jeg gad godt vide din begrundelse for at tro, at Danmark skulle være mere korrupt end for eksempel Italien og Grækenland, blot for at nævne nogle lande sammenlignelige med Danmark - hvad bygger dine påstande på? Det er også rigtigt, at lande som for eksempel Schweiz, Norge og USA er rigere end os, men til gengæld er vi et af de mindst ulige samfund i verden - er det ikke vigtigere end et BNP-tal? Danmark er jo heller ikke et fattigt land, tros vi ikke ligger øverst på listen over de rigeste, og monstro ikke også der er andre grunde til det end politik. Størrelse, geografi, demografi og naturresurser eksempelvis.

16 dage siden
16 dage siden

Vi kan ikke blive ved med at være det mindst korrupte når der hele tiden dukker noget op...

16 dage siden
16 dage siden

Ifølge tal fra februar er Danmark det næstmindst korrupte land i verden. I øvrigt skal der en del til at give et større udslag.

16 dage siden
16 dage siden

Ak og ve ...seneste tal ...Hahahaha Ja men så tror jeg da på dem

16 dage siden
16 dage siden

Men hvorpå bygger du disse konklusioner:

- at dansk demokrati trænger til en "grundig renovering og oprydning."
- at danskerne er "en flok forkælet fjolser."
- at Danmark har et "lallede dum pædagogiske system"
- at vi er "en flok demokratiske hjernevasket får ude af stand til at tage vare på os selv."

Du kalder ligeledes Danmark for det mest korrupte land. Hvad bygger du det på?

På forhånd tak, Søren.

16 dage siden
15 dage siden

I DK er det ikke sådan at når man havner på skadestuen, så skal man have uofficielle grunker frem til lægen hvis man vil behandles fagligt forsvarligt.
Men det siges om andre lande.

Bestikkelse er en kunst i sig selv. Hvis man vil bestikke politiet, gælder det om at kende deres økonomi. For beløbet skal have den rigtige størrelse, hvis de skal bide på. Godt det ikke er sådan i DK.

15 dage siden
12 dage siden

Nicolas mine holdninger er kommet af egne erfaringer fra et liv som montør, som selvstændig ehvervsdrivende, som far, som borger, som ledig og som kriminel, samt de mange sager der dagligt dukker op i medierne: skattesvindel, inhabile politikere, fusk med 111 millioner nordlyssag, mørklægningslovgivning, love mod hjemløse, love mod at male huset blåt og love om mindre bad til ældre osv osv osv osv listen er uendelig lang med elendighed i landet med det højeste skattetryk

Min erfaring er at politiske debatter aldrig ender om man så linker til 1000vis af artikler, og at debatter heller ikke ændrer noget politisk... jeg er en meget travl mand så agter ikke bruge mere tid end nødvendigt for at understøtte mine holdninger...Jeg er ret ligeglad med om folk synes mine argumenter ikke er tilstrækkelige det bliver mine børn ikke mætte af.

Dino skriver "godt det ikke er sådan i Danmark" jeg synes ellers nordlys sagen skriger at det kan nemt lade sig gøre at påvirke andre til at omgås loven...

Jeg kalder en skovl for en skovl og taler ikke akademiker sprog, jeg hader ikke danskere eller ideen om fællesskab men når jeg ytrer mig bliver det som regel råt og uforsødet, mest for at pointere at jeg mener dette og jeg kan ikke manipuleres til at mene noget andet og slet ikke med "jamen vi har det jo godt i Danmark, vi har frit sygehus og veje" parolen som er en indædt mekanisme i folket

Som sønderborggenser vil jeg afslutte med et citat: Dybbøl mølle maler helt ad helvede til...

12 dage siden
12 dage siden
#26 Engbo

#25 Jeg er ikke lige glad med, hvad folk mener om mine holdninger. Tvært i mod mener jeg ikke min mening er meget værd, når den ikke er afprøvet i diskussioner eller det levende livserfaringer. - og forhåbentlig hører politiske debatter aldrig op.

Jeg ser at politiske beslutninger ofte går igennem, fordi man stoler på folks ligegyldighed eller manglende interesse. Tænk f.eks på Danmarks deltagelse i krigen mod Irak. Også her på Fyldepenen0 var der da e del, der forsvarede den beslutning. Anders Fogh Rasmusen havde jo sagt, "det er ikke nogen jeg tror Det er noget jeg ved." Det var angående Iraks udvikling af masseødelæggelses våben. Det viste sig da, at det bare var et påskud, fordi de herskende ville krig. Et ødelagt land og de mange tabte menneskeliv var som så ofte til ingen verdens nytte. Så skulle man j tro, at de der tog fejl indrømmede det. Men bemærk vore/Fyldepennens debatter. Krigs tilhængerne blev bare tavse - i stedet for at styrke demokratiet - indrømmede den grove fejltagelse. I et demokrati må man lære af hinanden.

12 dage siden
11 dage siden

...nuvel Engbo så må vi konkludere at folkets stemme ikke høres uanset hvor meget vi råber, ding dong energi salget til Goldman er også et fint eksempel hvor der blev indsamlet rigtig mange underskrifter imod salget, der i øvrigt lugtede af korruption fra bla corydon side af skrivebordet, samme mand havde også finger med i ophørs udsalget af seruminstitut.

Jeg har gentagne gange oplevet at venner/Facebook venner/bekendte m.m. dagen inden et valg spørger hvem de skal stemme på, det er skræmmende for hvor mange borgere stemmer ikke blankt men blindt? ...

jeg mener ikke det har nogen overordnet betydning om regeringen er blå eller rød var det ikke Anders der havde sagt "det er noget jeg ved " så havde det være været en anden der havde sagt det fordi det var det der skulle siges ...når du selv siger "de herskende" undrer det mig at du mener at almene borgere har noget at "herske"?...Jeg var i øvrigt imod den krig ligesom jeg er imod al deltagelse i menneskedrab med intelligente bomber og maskiner købt med folket penge men igen vi er magtesløse overfor hele det verdensspil ...men brikker det er vi...

11 dage siden
11 dage siden

Det ærgrer mig meget, Søren, at du ikke ønsker at blive mere konkret, på hvad du mener med dine udsagn - man kunne tro, at du ikke engang selv helt er klar over det. Men det finder jeg nok aldrig ud af, men tak for diskussionen.

11 dage siden
11 dage siden
#29 Engbo

Jeg anderkende ikke den teori, at der ikke er noget at gøre. der kunne lige så godt stå. Jeg vil intet gøre. Det må da være gået op for dig, at vi ikke har stavnsbånd eller Enevælde mere - og at det ikke lykkedes nazisterne at erobre verden og forsætte deres forbrydelser.

Jeg mener der til hvor vi er nået, er der skabt muligheder for at komme videre. Vi skal ikke snakke som om vi var burhøns, der ikke har noget valg.

11 dage siden
11 dage siden

#28 (Nicolas Birch-Jessen): Det ærgrer mig meget, Søren, at du ikke ønsker at blive mere konkret, på hvad du mener med dine udsagn - man kunne tro, at du ikke engang selv helt er klar over det. Men det finder jeg nok aldrig ud af, men tak for diskussionen.

Jeg troede det var en debat...

11 dage siden
11 dage siden

Nicolas jeg har rygende travlt jeg arbejder stadig 12-16 timer hver dag, jeg har masser af børn og egen virksomhed og har ganske enkelt ikke tiden til at jeg skal køre linen ud i en debat der forbliver ligegyldig i sidste ende ...Jeg gav min mening og at det ikke er nok for dig bliver ikke mit problem...

11 dage siden
11 dage siden

DDO (Den Danske Ordbog) bruger diskussion som synonym for debat.

At det ikke er dit problem kan diskuteres, men ét er i hvert fald sikkert, det er ikke god skik, ikke at ville forklare sig, når man ytre sig offentligt.

11 dage siden
11 dage siden

Jeg værdsætter, at du ytrer dig, men håber også på at kunne få dine ytringer uddybet - ellers giver det vel ingen mening at ytre sig?

11 dage siden
11 dage siden

Jeg synes ellers jeg har uddybet det, det er dig der ikke finder det tilstrækkeligt

11 dage siden
10 dage siden

Det har du også ret i, Søren, men jeg prøvede bare at forestå, hvad som får dig til at mene, som du gør.
Jeg tror, vi to tænker og konkludere forskelligt. Jeg tror, at du konkluderer, ud fra hvad du ser, oplever og følger, hvorimod jeg konkludere, ud fra hvad jeg læser og revidere derefter ud fra erfaring. Det er, forståeligt nok, omsonst at forsøge at hitte fakta ud af dig når du ikke handler ud fra fakta, men følelser. Det forstår jeg også godt. Men jeg mener også bare, at man skal være en my mere varsom, med hvad man siger offentligt, når man ikke har nogen evidens at have sine udsagn i. Jeg kan eksempelvis godt mene, at spøgelser er ren overtro, men jeg kan ikke bevise det, og derfor ytre jeg mig kun nænsomt om min tvivl på deres eksistens. Det vil jeg håbe andre mennesker også begyndte at gøre noget mere.

10 dage siden
10 dage siden

Du er helt forkert på den med ytringer, du mener ganske enkelt folk skal holde kæft hvis de ikke gider linke artikler til dig ? Nuvel så er der ikke kun politiske og ikke politiske debatter her på fyldepennen, de er overalt og da det ikke er en fuldtids beskæftigelse for mig at debattere vil jeg ikke bruge mere end højst nødvendig tid, jeg er ikke her for at overbevise dig eller andre. Jeg kan sige lige hvad jeg vil uden at skulle smide evidens jeg fik ikke tale for at holde kæft

Men du skal være velkommen til at besøge mig på mit job så kan vi debattere i flere timer og gå i den dybde du ønsker

10 dage siden
10 dage siden

Kære Søren, jeg mener bestemt, at alle har ret til at ytre sig i den offentlige debat, sagligt eller ej. Jeg mener bare, at vi skal passe på med ikke at støde hinanden med vores ordbrug.
Personligt har jeg både venner på højre og venstrefløjen. Nogle er saglige og andre følelsesladede - intet er forkert i mine øjne. Jeg ville bare ønske, at folk ville debattere i en sober tone. Selvfølgelig må du mene, hvad du vil, bare du holder den gode debatånd.

10 dage siden
10 dage siden

Jeg syntes ikke jeg har været personlig, føler du dig stødt?

Jeg har uddybet flere steder i tråden og påpeget relevante ting som alle burde kende til uden jeg linker feks dong salg jeg har også været inde på jeg vil have direkte demokrati m.m.

Du siger jeg agerer på følelser til trods for jeg tydeligt skrev at det var erfaringer fra erhvervslivet både som selvstændig og som lønslave, som far, kæreste, som kriminel samt de mange sager der i i medierne...

Som selvstændig kender jeg skattesystemet, og idioten i det. Dertil kommer der kartel viden m.m. som må høre under korruption

Som lønslave kender jeg til fagforenigers uduelighed, jeg har kørt sager mod virksomheder mit forbund afviste og vundet...Dertil kommer kollegaers sager. Jeg kender til firmaers valuta spekulation, snyd med kontrakter osv, som ledig kender jeg jobcenteret uduelighed og som knæskader håndværker kender jeg selvsamme system indefra

Som far kender jeg det kommunale system skolesystemet psykologer og dumpædagogik her vil jeg ikke gå i dybden men har bunkevis af akter liggende der beviser et inkompetent system men jeg finder det ikke nødvendigt at vise dig dem...udover det hvis min mor ikke havde forlangt min hjerneskadet far hjem havde han siddet og skidt en ble hele den proces stod jeg bag min mor og kæmpede med ...Han klarer sig selv idag hvor hele systemet neurologer sygehusvæsen hjerneskadecenter og plejecenter ALLE afskrev ham og ville placere ham i en rullestol på plejehjem

Som kæreste til psykisk syg kender jeg hele det kommunale og psykriatiske handlemåde og kraft og hvordan de passificererog ikke hjælper en fløjtende hatfis men igen det vedkommer ikke dig derudover blev vi ramt af forsørgelsespligt og kender så hele den møllen den vej

Som kriminel ...Ja for helvede hvor jeg kan fortælle ting om det, men såsom politiet der lyver i retten og såmænd ikke om det er det helt store emne i forhold til nordlys sagen jeg før har nævnt i denne debat...

Medierne slå op, hvilket jeg også tror du gør det er alt fra gamle ic tog skandaler fusk på jobcenter, de 111 millioner, skattepenge der forsvinder, banker som hele tiden kommer i søgelys med det ene og andet jeg behøver ikke remse hele skidtet op ...og vi har kun set toppen af isbjerget i henhold til sådanne sager

Det er ikke følelser det er learn by doing ...I øvrigt er listen her ultra kort det var bare for at forklare at det ikke er følelser skabt af at læse en fucking artikel i bt eller ekstra bladet

Det er livet!

10 dage siden
10 dage siden

Jeg tvivler ikke på, det du siger søren, og du ved selvfølgelig bedst selv, om du handler på følelser eller fakta, men du bruger begreber som "forkælet fjolser," "lallede dum pædagogiske system," "en flok demokratiske hjernevasket får ude af stand til at tage vare på os selv" og "sigøjner pis," syntes du selv, det er særlig respektfuldt og veltænkt sagt? Hvor er virkeligheden i disse udsagn?
Du vil gerne spy med ild, men ikke forsvare dine udtagelser bagefter. Det syntes jeg er ærgerligt, Søren.

10 dage siden
10 dage siden

Du nævner en masse enkeltstående tilfælde, som alle er korrekte. Men det gør ikke Danmark mere korrupt, naivt, kriminelt eller udemokratisk. Det fortæller blot at " Der er noget galt i Danmark" - ikke hvad som er galt, men at noget er galt.

10 dage siden
10 dage siden

Jeg syntes i den grad vi er forkælet dum pædagogiske får ... lig mærke til at det er vi og ikke I så jeg er selv med i den synkende skude vi befinder os i :-)

10 dage siden
10 dage siden

Jamen jeg kan da nævne mere ...

10 dage siden
10 dage siden

Hvor mange enkelt stående tilfælde vil du have før det går op for dig at der ikke er noget galt men det er bundrådden 10 - 20 - 30 - 100--10000 ? Det er mig ubegribeligt at når der fiser så mange penge ud af kassen at folk kan nøjes med "der er vist et eller andet galt" ... det er netop naivitet i bedste form

10 dage siden
10 dage siden

Jeg følger rigeligt med i medierne og føler mig aldeles velorienteret, men alligevel ser jeg mig ikke i stand til at vurdere, om det danske samfund er råddent.

Jeg vil ikke ytre mig om noget, jeg ikke kan bevise. Så hellere blot iagttage situationen, debattere lidt som hobby og ellers lade fagpersoner, medier og de politiske vagthunde om resten. Som Halfdan Rasmussen formulerede det: "Jeg vil ikke slås med bisser. Jeg vil så og ikke slå. Selv de rødeste radiser kan man roligt lide på. Der er nok af danske helte, som er danske hele da'n og går rundt og spænder bælte, mens de råber: fy for fa'n!"

10 dage siden
10 dage siden

Nuvel jeg kan sagtens finde positive ting omkring Danmark såsom der masser er vand rundt om

...og at vandstanden stiger!

Tak for debat! Og god aften Nicolas

10 dage siden
10 dage siden

Selv tak for debat, Søren og også en god aften til dig.

10 dage siden

Besvar debattråd

Debatten At rejse er at leve? er startet 17/09-2018 21:21 af Nicolas Birch-Jessen og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

29Mand/kvinde
1 time, 50 minutter siden · Engbo
69Dagens Vits
3 timer, 8 minutter siden · Savanti
6Helbred opdatering.
6 timer, 18 minutter siden · Savanti
2281Dagens ord
20 timer siden · Engbo
17Hormonforstyrrende stoffer.
1 dag siden · DenFrieNukleoti...
43Kontraster
2 dage, 1 time siden · Engbo
71Saudi-Arabien - Rusland
6Kulturen står i en stilstand, der k...
4 dage siden · Nicolas Birch-J...
11NaNoWriMo
5 dage siden · Eddie
2Entropi og evolution
8 dage siden · dino
46At rejse er at leve?
10 dage siden · Nicolas Birch-J...
5Bogforum
11 dage siden · jebomik
15Endestation - eller strengt nåleøje...
11 dage siden · tope
20Forlagsbranchen er i opbrud!
11 dage siden · tope
2Lektørudtalelse på en af forfattern...
13 dage siden · NAHansen
1Digte/ tekster om månen
14 dage siden · Kåemer
76Hvad er du taknemmelig for i dag?
17 dage siden · Fink
7Moderne fraser og vendinger.
18 dage siden · Rimon Waad Herm...
0Zenon, Newton og høeg
19 dage siden · dino
0Så rundede jeg 400 visninger
21 dage siden · knudkp
5hvad er fordelen ved ISBN nr?
22 dage siden · vikingo
11Dåseåbner
23 dage siden · Kåemer
5Kødspisere kontra vegetarer kontra ...
25 dage siden · dino
7Religions forum?
26 dage siden · Inghard
9Er den danske kultur modellerbar?
26 dage siden · Nicolas Birch-J...
8Forfatter
28 dage siden · tope
16Fredagsbrok
29 dage siden · knudkp
11Sofies 5-trins selvværds-kursus
29 dage siden · Kåemer
0Jeg er god til at rette tekster.
29 dage siden · Mikkelræv
2Kan digte betalæses?
29 dage siden · dino
1Roman
1 måned, 1 dag siden · Eddie
1Kommenter gerne min ene men lange l...
1 måned, 1 dag siden · NAHansen
4Boganmelder, hvordan?
3Betalæsere søges
2At sende en PDF til tryk...
1 måned, 3 dage siden · little T
5Hvorfor aldersgrænse og unge forfat...
1 måned, 7 dage siden · Kåemer
10Folkekirken – ad hvilken vej skal d...
1 måned, 17 dage siden · Engbo
0Redigering
1 måned, 17 dage siden · Mitmit
7Redigering - og ikke mindst slutnin...
2Smil
1Ensom?
1 måned, 17 dage siden · dino
2Humor .
1 måned, 18 dage siden · Savanti
5Øh - tak til alle kommentatorer
1 måned, 20 dage siden · Fink
0No country for old men.
1 måned, 21 dage siden · Mitmit
2Hvad er nemt/svært.
1 måned, 23 dage siden · dino
12Hvad skete der med dige.dk ?
1 måned, 23 dage siden · knudkp
26Hvad er meningen med livet?
1 måned, 24 dage siden · BimmerenTheBims...
9Sandhed
1 måned, 24 dage siden · Inghard
9debat af moderæset, versus lykken.
1 måned, 24 dage siden · Pia Hansen
0Skrive gruppe København
1 måned, 25 dage siden · Mitmit
3Søger kommentarer
1 måned, 26 dage siden · Savanti
44Er mænd mere jaloux end kvinder?
1 måned, 26 dage siden · anonymus-sheik
3Slettelse af kommentarer
1 måned, 27 dage siden · digterinden
2Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
2 måneder, 3 dage siden · storyteller
1Et værs/rim gives bort.../en tjener...
2 måneder, 4 dage siden · dino
6Vind en forfatterkontrakt!
2 måneder, 9 dage siden · Crystal Butterf...
5Krimier
2 måneder, 10 dage siden · dino
2Spørgsmål i datid eller nutid?
2 måneder, 11 dage siden · Kåemer
12Straf. Og forbrydelse.
2 måneder, 12 dage siden · dino
1En pause af den sødere slags.
2 måneder, 15 dage siden · Kåemer
7Klimaet
2 måneder, 15 dage siden · dino
67Burkaforbud
2 måneder, 19 dage siden · Kåemer
6Jeg kan ikke finde den korrekte tit...
2 måneder, 20 dage siden · knudkp

Religion, politik og samfund

71Saudi-Arabien - Rusland
46At rejse er at leve?
10 dage siden · Nicolas Birch-J...
76Hvad er du taknemmelig for i dag?
17 dage siden · Fink
9Er den danske kultur modellerbar?
26 dage siden · Nicolas Birch-J...
10Folkekirken – ad hvilken vej skal d...
1 måned, 17 dage siden · Engbo
26Hvad er meningen med livet?
1 måned, 24 dage siden · BimmerenTheBims...
9Sandhed
1 måned, 24 dage siden · Inghard
9debat af moderæset, versus lykken.
1 måned, 24 dage siden · Pia Hansen
12Straf. Og forbrydelse.
2 måneder, 12 dage siden · dino
67Burkaforbud
2 måneder, 19 dage siden · Kåemer
41Demokrati
2 måneder, 23 dage siden · Kåemer
23Legalisering af cannabis
3 måneder, 19 dage siden · thevoid