Religion, politik og samfund · ytringsfriheden

29 svar
Senest opdateret 2 måneder, 15 dage siden · thevoid, Morpho, storyteller, leviP, Kåemer, dino, Confucius, polina s, Engbo, Brehmer
2 måneder, 17 dage siden

så er den rødhåret ude og skræppe igen!

hun holder på sin ytringsfrihed! ja det gør jeg også "jeg har ytringsfrihed så længe jeg gør som der bliver sagt"!

jeg er mildest talt chokeret, eller det er jeg egentlig ikke da det på ingen måde kommer bag på mig at Inger er skingrende sindssyg, det burde ved lov være en klausul at ledere af landet skal mental undersøges inden de kan få en job kontrakt!

jeg synes også politiet er en flok liderlige røvhuler, de er fucking pansersvin dog hvis jeg ytrer mig om dette bliver jeg lagt i håndjern og bliver takseret en bøde, jeg synes også hende den fede ko ude på mcdonald ikke hører hjemme indenfor familie restaurantens fire vægge, men det er sgu mig der bliver smidt ud hvis jeg råber op om det! og hvis jeg ytrer mig om chefens nærighed bliver jeg helt sikkert fyret,...der er forskel på ytringsfrihed og dumhed!

De tegninger har vi set! og de er på ingen måde forsvundet eller glemt der snakkes stadig om dem i alle kredse også inden Inger skulle vise at der hvor andre har billeder af deres nøgne kone, natur eller deres elskede børn har hun billedet af bombemanden. Hun påstår det altid har været der og nu hvor hun ved flere lejligheder har ytret sig om det så er nødtvunget til også at vise det...det er jo så en påstand, enhver kan "pralprovokerer" med det, ligge det på, tage et billede med tilhørende Iphone og ligge det op på det sociale medier og sige det har altid været der.

"vi skal være stolte af de muhammed tegninger" --- så skal vi vel også være stolt af billeder med hende påført et nazikors i panden? "det er dansk" ---WTF jeg troede stegt flæsk med persillesovs var dansk?

Nuvel at politikken trykkede de billeder er hvad det er men en integrations minister, seriøst? hahahahahaha (jeg jeg skraldgriner) da aldrig har jeg hørt noget så blødt og tåbeligt!

jeg er den sidste til at fornægte de problemer vi har mellem de forskellige religioner og kulturer men det hun laver gavner en fløjtende hatfis og at den forpulede møgluder ligger det over til at være dansk er fuldblods vanvid, barnligt og lavmålet problemer løses med dialog og hvis hun vil kommunikere på den måde vil jeg anbefale en ny minister.

Hun har vist hun ikke tænker langt med hendes forståelse af ytringsfrihed, gad vide hvad Arla Foods mener om hendes sørgelig forsøg på at tiltrække stemmer? sidst tabte de 400 millioner dertil kommer de andre virksomheder der også led tab ...hvis ansvar er det? hendes? ikke at jeg tror hun magter ansvar, ytringsfriheden? vores?

Jeg er sådan set ligeglad med de tegninger i sin helhed! jeg synes faktisk de er sjove men når det er en bevidst provokation går det sjove af det.

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

Ja længe leve ytringsfriheden
helst gerne med respekten
hånd i hånd.

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

Jeg er også vred på Inger Støjbjerg - ikke mindst fordi hun provokerer dig til det sprogbrug.

Mine medmennesker er ikke "røvhuller, møgluder" eller lignende. De er heller ikke mine argeste politiske modstandere. Det er ikke bare fordi, det ikke er pænt; men det er umuligt at begå sig i verden, hvis vi bruger den tanke og snak.

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

Ja, jeg ved heller ikke, hvad det skulle gavne.

Men nu virker det heller ikke til, at Inger er særlig optaget af at være til gavn for verden. I hvert fald ikke på en måde jeg forstår mig på.

Ytringsfrihed er smukt. Det er gammeldags anstændighed også.

- Polina.

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

hun provokerer ikke mig til sproget! hele tråden er i tråd med hendes måde at håndtere ting på, hun er jo netop stået frem og legaliseret den form for provokationer...

jeg synes i øvrigt ikke politiet er røvhuller, at overvægtige ikke hører hjemme på McD eller min chef er nærig...møgluder burde have været medieluder, men hvad fanden vi har vel ytringsfrihed

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

#3 : det gavner ingenting, derimod viser hun man kan sige lige præcis hvad man vil uden der er nogen form for konsekvens, hvis hun ikke skal stå til ansvar for hendes umådelige dumme træk skal jeg heller ikke stå til ansvar for mit sprogbrug...ytringsfriheden er jo ikke et skjold man kan gemme sig bag ved

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

Kammertonen, om jeg må be'! Jeg er faktisk meget enig med dig Søren, men hvad hjælper din gode mening når de drukner i eder og forbandelser. Sikke et arsenal af kraftudtryk. Det er lige før jeg er imponeret.

Kåemer

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

kåemer det er pointen i tråden såfremt ytringsfriheden ikke indebærer et ansvar ... det er sådan set også der jeg ser Ingers glidebane "jeg har ytringsfrihed" jeg kan sige hvad jeg vil

jeg kan godt tale pænt...

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

Søren.

Nåh ja, den pointe fattede jeg ikke. Men alligevel, jeg var imponeret. Hadddock gå hjem og vug!

Kåemer

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

Hahahaha kåemer ... når man er søn af en grov smed og selv har tilbragt mange timer i skurvogne verden over som håndværker kan man godt tilegne nogle uheldige verbale egenskaber, heldigvis for mig har jeg en mor der har kunne og stadig kan pudse det værste væk!

Jeg prøver virkelig på at blive sødere ...

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 17 dage siden

De tegninger har vi jo set
Hvorfor dog fremture?

Dumhed i tredie potens
Hendes forbogstaver er IS
-og hun er vist ligeså stivsindethed som dem

-levi

2 måneder, 17 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Hej
Jeg er lidt forbavset over jeres reaktioner.
Som jeg tolker jer ser I med selvforståelse på dette, så at sige

Det er let not at forstå sig selv, det er sværere at forstå andre - altså ment - vore medmennesker, er pointen.
Søren skriver om ansvar for ens ytringer og det er jeg bestemt ikke uenig i, men...
Ikke en af jer her har vinklen om at man som menneske skam også har et ansvar i at tolke det ytrede, mener jeg

Således har vi som mennesker , valg samt ansvar - deri også til at forsøge ikke at overfortolke, mistolke, misbruge andres mulige ytringer

Angående de 'famøse' tegninger...?
Jeg mener intet ondt eller ønsker at såre nogen, ej heller religiøse

Således ser jeg på tegningerne som en spot og hån imod de fanatikere der under dække af koranen og Allah , begår umenneskelige terrorhandlinger imod deres medmennesker.

Jeg ser ikke tegningerne som en hån af denne religion.

Der er fundamentale, fanatiske kræfter der gerne ser at det religiøse ophæves til lov og der i ikke må kritiseres, sådanne ting er det der er et omdrejningspunkt i ytringsfrihed.
Dermed er min pointe at handlinger eller manglen på samme i et misforstået hensyn til både sig selv og andre er ikke fornuftigt det er nærere fejt.
Ytringsfrihed har en pris, så at sige
Holdningsløs ytring koster intet, så det kan alle holde og mene sig bedre.
Til sidst
Jeg forsvarer ikke Inger her, jeg bryder mig ikke om mange af hendes meninger.
Dog har jeg respekt for at hun har sine meningers mod og mener i den henseende at I her og mange andre verden rundt er ude i at misforstå, overfortolke evt. misbruges det hun her har talt om.

Altså angående denne blasfemi udstilling, hvor det tilsyneladende ikke rører nogen at kristendommen og andet udstilles ???

Til dig Levi - Dette
CitAT
"Dumhed i tredie potens
Hendes forbogstaver er IS
-og hun er vist ligeså stivsindethed som dem"

Jeg anser dig ikke for dum, men det du her har skrevet, finder jeg fordummende.
At sammenligne hende med IS som slår medmennesker ihjel for ganske uforstandigt

Vh Ove

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Jeg kan slet ikke blive gal over politiske personligheder, der har udgivet en biografi om Sussi og Leo, Toner i Livet. Hun havde i øvrigt også eget kommunikationsfirma i perioden 2000-2001. Det er da bevis nok for, at hun har været på en slags workshop, og altså har fået træning i at ytre sig på et eller andet plan!
Ja jeg nævner det bare, hvis det ikke lå lige for i analysen af hendes ytrings -og kommunikationsevner.

Søren du illustrerer ganske udmærket, at vi er på vej ud på et skråplan i forhold til respekten for den ytringsfrihed vi har tradition for i Norden.
Men nuvel, der er faktisk grænser for, hvad man kan tillade sig. For ytringer, står til ansvar for domstolene og kan behandles ved lov og man kan derfor idømmes straf.
Så der er altså grænser!
Men hvor går de lige?
Og er der forskel på, når Inger boltrer sig i ytringsfrihedens slaraffenland, kontra den almindelige borgers ret til at ytre sig?
Men alle er vi underlagt:
Racismeparagraffen, blasfemiparagraffen, injurielovgivningen osv.
Hvor placerer vi som borgere Inger's arbejdsmetoder og ytringer, når hun som minister har magt til at drøfte, hvad andre kunne blive dømt for?
Er det et demokrati?
Faktisk står der, at ytringsfriheden især er vigtig for mindretallene. Kan vi kategorisere Inger som et mindretal?

Faldt lige over dette citat af Inger:
"Tegningerne har været med til at forme mig". Wauw, så vil jeg sige, at hun mangler en grundlæggende politisk og menneskelig kerne, hvis man formes af Bombemanden fra Jyllandspostens tegneseriekavalkade og efterfølgende absolut må pryde frontskærmen på sin I Pad med ham.
Ja man kan da godt blive lidt nervøs for, hvordan hun så ønsker at forme DK i den tid hun har tilbage.
For, hvem er det, Inger vil forme, hvis værdierne i hendes politiske form ikke er funderet i mere end et had mod det fremmede? Det er ikke sikkert hun kan svare.
Ytringsfriheden gælder især mindretallets ret til at ytre sig.
Desværre tror jeg ikke, at Inger hører til mindretallet længere.
Sverige er også meget begejstret for Ingers retorik.
Værdier som solidaritet, fællesskab, gensidig respekt, venlighed og menneskerettigheder.
Hvem beskytter i øvrigt dem?

Der må da snart blive udskrevet til valg... og med vores demokratiske ret, kan vi jo vælge om Inger skal have kontrakten forlænget.
Jeg tænker, at hun måske skulle tage en workshop mere - væk fra Borgen, men til gengæld ude i samfundet. Hun kunne også skrive en ny biografi om Sussi og Leo. Den anden er jo ved at være forældet og der er sket meget i Leo's liv siden 2004. Den kan gå under, Nye toner i Livet.
Camilla

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Jeg ville absolut ikke bryde mig om feks at en såkaldt kunstner lavede en skulptur af min mor og sænkede hende ned i urin. Som jeg afsluttede med syntes jeg sådan set de arbejder morsomme men som Levi også skriver "vi har set dem" hvorfor skal de tværes ud i fjæset på os? Og hvor fra får hun at det er danskhed ...jeg er pæredansk men kan intet dansk se i det.

i henhold til museet er det museet selv der bestemmer hvad de vil udstille hverken jeg eller politikere er tvunget til at købe billet.

jeg bemærker hver eneste amerikansk præsident sige "må gud være med os" når de starter krig...ofte på falske grundlag

Hvem skal betale regningen for Ingers ytringsfrihed feks hvis Arla igen taber hundrede af millioner? Os skatteborgere, jeg vil ihvertfald ikke betale for hendes dumhed

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Smukt Camilla!

Altså jeg har jo ikke politisk ståsted men noget inde i mig håber det sparker hele partiet hårdt i rø... undskyld bagi

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Jeg hørte for noget tid siden et interview med Fogh Rasmussen omkring tegningerne. Han forklarede, at han dengang de kom ud overhovedet ikke havde forestillet sig, at De ville få den betydning de fik.
Han forklarede også, at han simpelthen nægtede at give undskyldningen, fordi det blev en kamp om frihedens ret til at ytre sig.
Han fortrød dog, at han havde strakt hånden frem ved at indvillige i at medvirke i et interview på en tv station i Mellemøsten, hvor intervieweren havde fået fremstillet ham som en blød mand.
Det vil sige, som en mand, ingen mand fra muslimsk dominerede områder i Mellemøsten ville finde grund til at respektere.
Pointen er her, at I mange andre lande kan vi, uagtet, hvor meget vi gerne vil forklare vores demokratiske rettigheder, slet ikke komme igennem. De ser det ikke som et privilegium eller noget værdifuldt, lige som vi gør.

I Saudi Arabien er der lige i indeværende stund blevet vedtaget en lov, at kvinder må køre bil, såfremt de har fået tilladelse af det mandlige overhoved i familien.
Herefter fulgte et reklame, hvor de glade kvinder stod frem og udviste deres taknemmelighed, medens stolte mænd sad ved deres side. Den ville dæleme aldrig gå her i DK.
Vi fatter det simpelthen ikke!! Vi har nemlig mange rettigheder og meget frihed, både blandt mænd og kvinder.

Pointen er, at vi er forskellige, endda en hel del. Jeg kan godt forstå, at mange kan blive bekymrede for, hvad flygtningestrømmen etc. vil medføre. Men det er i min optik slet ikke det væsentlige.

Vi kan da godt prøve at forhindre flygtninge og asylansøgere i at komme til DK. Vi kan også bygge en mur omkring Europa.
Men vi kunne også begynde at tænke i nye samfundsstrukturer. For et er sikkert. Flygtningestrømmen bliver ikke mindre. I flygtningelejre sidder flygtninge med deres I phone og tro mig, sådan en har nogle af dem og i krisesituationer bliver mennesket mere villig til at dele. Så mange krigsramte ofre er oplyste. De kan gå lige ind og læse omkring de forskellige landes lovgivninger, ydelser og forhold.
Hvis jeg var flygtning, ville jeg også søge herop mod. Det kan vi ikke fortænke dem der lider i og hvorfor skal de straffes for at ville overleve. Det er da umenneskeligt!

Men, at tro og kæmpe for, at vi kan vedblive at have et samfund som vi kender det idag, er utopi.
Sagen er, at alle samfund til alle tider har forandret sig, og det burde måske mere være i det felt vi som velfungerende lande og borgere med overskud søgte løsninger, fremfor i bedste dansk hyggestil at pludre lidt om forfærdeligheden ved at så frygt.
Så kom da ind i kampen!

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Jeg så selv programmet med fog og min tråd er også lidt derfra netop med første gang de kom, kom reaktioner bag på os ...også mig...sådan lidt slap af det for sjov man! Derimod burde Inger se det komme, jeg har venner i muslimske kredse der ikke tager særlig notits af de tegninger, nogle er født og opvokset her andre har været her længe nok til at forstå Ingers "danskhed" derimod som du selv er inde på er der dem som ikke er der endnu! Jeg mener man kan ikke bare forlange at folk skal kunne forstå os henover natten og omvendt...samfundet forandrer sig som du siger og at holde med næb og klør på det vi mener er rigtig er nødvendigvis ikke rigtig, det er måske heller ikke rigtig at kvinder bør køre bil...nå...hehe

Min gode ven fra Congo var også oplyst om paradiset...vi har satme grint vanvittig meget af det billede han fik i Afrika om det frie liv i Norden, man havde jo både glemt at fortælle ham at han skulle arbejde 7 til 4 og at han skulle medbringe varmt tøj, at hans studier ikke duede i Danmark osv osv

Når Inger laver dette medie/stemme stunt er hun med til at skabe et billede af danskere udad til og jeg vil ikke være et billede der hader alt andet end "danske værdier"

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Morpho Citat
"Værdier som solidaritet, fællesskab, gensidig respekt, venlighed og menneskerettigheder.
Hvem beskytter i øvrigt dem?"

Det håber jeg på at så mange så muligt vil...
jeg bemærker at du har ordet gensidig med ...se det er jo et omdrejningspunkt i dette, mener jeg

Jeg har tiltro til at alle mine medmennesker kan, men ikke at alle vil. (en pointe)
Derudover ( en filosofisk betragtning)
Vær mild overfor det der er svagere end dig selv, vær fast overfor det hårde.

Det muligt svagere
Det kan findes i bl.a mindretal m.m (minoriteter svagere end egen gruppe m.m) F.eks også i menneske vs menneske

Det muligt hårde
Det kan findes i alle grupper uanset størrelse men også i menneske vs menneske

Søren citat
"Som jeg afsluttede med syntes jeg sådan set de arbejder morsomme men som Levi også skriver "vi har set dem""Som jeg afsluttede med syntes jeg sådan set de arbejder morsomme men som Levi også skriver "vi har set dem"
Samt
"i henhold til museet er det museet selv der bestemmer hvad de vil udstille hverken jeg eller politikere er tvunget til at købe billet."

Nu startede debatten vedrørende museet om disse billeder (Muhammed tegningerne) ikke også burde være repræsenteret i en udstilling om blasfemi..
Det er ikke et spørgsmål om at "vi har set det" eller får det tværet ud i fjæset som du skriver, mener jeg
jeg er enig i at museet bestemmer, dog finder jeg bestemt spørgsmålet legitimt i en debat om disse ting og her ville det samme jo gøre sig gældende for...
Som du selv skriver i dit argument ... ingen andre end dem der vil se denne udstilling ville de dem, for hverken jeg eller andre er tvunget til at købe billet ... enig i den pointe

Så tilbage står spørgsmålet - udøver museet selvcensur af frygt for mulige reaktioner ??
Dette spørgsmål finder jeg ligeledes ganske legitimt.

Søren Citat
" Jeg mener man kan ikke bare forlange at folk skal kunne forstå os henover natten og omvendt"
Enig i den betragtning...Men dette fordrer omtanke fra alle sider - ikke ?

Søren Citat
"Når Inger laver dette medie/stemme stunt er hun med til at skabe et billede af danskere udad til og jeg vil ikke være et billede der hader alt andet end "danske værdier"

Er du helt sikker på at dette er et medie/ stemme stunt og ikke hendes reelle mening om disse ting ?

Derudover - hun skaber ikke et billede af danskerne, det er hendes mening - tolker man det som dig, overtolker man dette, mener jeg

Derudover kan man ej heller påstå at hun eller danskerne som nogle der hader, det er atter en mistolkning, en usaglig overtolkning, mener jeg

Så hvad med det jeg skrev om et ansvar for at forstå andres ytringer og i den henseende udvise omtanke, fornuft ???

Mener i at følelser bør står over omtanke og mulig fornuft ???

Vh Ove

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Visse vasse Søren. Enhver ved da, at kvinder kører bedre bil end mænd:-)

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Hvis jeg laver en kunstudstilling med blasfemi og tilføjer Muhammed tegningerne er jeg egentlig så ikke bare en copycat?

Hvordan jeg overtolker er uvæsentlig...men eftersom man kender reaktionerne fra sidste Muhammed krise undrer det mig at du ikke kan tolke at det er det billede hun skaber ved at skabe sig.

Forståelse og ansvar går begge veje men skal man pointere det ved at provokere mest mulig? Og kom nu ikke og sige det ikke er en provokation, var det i øvrigt ikke Pia K der mente en engelsk avis skulle trække satire tegninger tilbage?...som jeg skrev så har jeg muslimske der ikke gider at tage det alvorligt så bare rolig nogen af dem forstår da dansk ytringsfrihed, men hvis danske virksomheder taber penge i lande hvor din tolkning af ytringsfrihed ikke er tilstede hvis ansvar er det så? Mener du at det tab skal de selv betale? At det er selvvalgt at deres aktiver ligger i Danmark og at de må påregne milliontab i ytringsfrihedens navn?...eller skal Inger stå til ansvar for dette?

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Camilla...jeg troede det var symaskiner i var gode til at køre! :)

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Underlig nok er jeg grundlæggende enig med Inger Støjberg i holdningen til ytringsfriheden. Der kan vi ikke gå på kompromis. Men at forsvare den ved at offentliggøre muhamedtegninger igen er noget pjat, efter min mening. Og det er farligt pjat. De kampe er udkæmpet for længst, og der er ingen grund til at repetere det.

Jeg er ikke enig med museet i dets udeladelse af disse tegninger fra en udstilling om ytringsfrihed, men det er museets afgørelse og man kan vel ikke sige andet end at den er ansvarlig. En ting er, at man vil ofre livet for en sag, noget andet, at man vil ofre andres.

At forsvare ytringsfriheden kan aldrig høre op, men der er nye sager og nye veje man kan gå.

Kåemer

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Muhammedtegningerne havde ikke til hensigt at provokere ved deres indhold, men gjorde det uundgåeligt ved deres eksistens og offentliggørelse. Den berømteste af dem - den med lunten i den bombelignende turban var, ifølge tegneren, ikke et billede af profeten. Det skulle bare forestille en muslim, en tilfældig repræsentant for Islam. Men det er alt for sent at overbevise nogen om det.
Idag tør museer godt gøre nar ad kristendommen. Det er ganske ufarligt. Så det tør man godt. Det andet tør man ikke mere. Men man vil ikke indrømme det. Det er en fejl, synes jeg. Det hører også med til ytringsfriheden at indrømme at man er bange for noget. Så er det op til politikerne at etablere forhold der sikrer at man ikke behøver frygte noget.
Integrationsministeren skulle koncentrere sig om politik i stedet for at lave barnlige provokationer. Hun skulle kæmpe for at få smidt de såkaldte konventioner i skraldespanden, så der kunne ske noget af det som et politisk flertal nok går ind for. Og overlade provokationer til provoerne.

Jeg har før sagt at menneskerettigheder handler om at beskytte mennesker. Ikke om at beskytte religioner, politikker eller ideologier.
De handler om menneskers ret til at ytre sig frit og ikke skulle trynes af diktatoriske herskere, er de end religiøse eller verdslige. De handler ikke om retten til ikke at blive krænket på sine politiske, religiøse eller filosofiske tankegange.
Skal menneskerettigherne forvrænges til ukendelighed, må vi tage forbehold overfor dem, og finde mere tidssvarende formuleringer af dem.
Er det imod nazisters menneskerettigheder at præsentere dem for en karikatur af Hitler? Nej! Føler de sig krænkede, må de da selv om det!
Der ser man hvor langt menneskerettighederne er kommet på afveje.
Men at en minister siger: "Æh bæh bussemand, jeg har en tegning på min IPAD!" Det er for åndssvagt.
Men jeg vil også sige at hvis man er imod at krænke Islam, så burde man måske heller ikke krænke kristendommen? Når man signalerer at man kun vælger den kunst der ikke er farlig, så giver jeg ikke meget for det. Jeg ville bestemt ikke gide besøge den udstilling, selvom den kom til Kbh.

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Dino

"Jeg har før sagt at menneskerettigheder handler om at beskytte mennesker. Ikke om at beskytte religioner, politikker eller ideologier."

Der sagde du noget vigtigt Dino.

Kåemer

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Ja ja. Det ser dog ud til at provokationer fra IS allerede har medført nedbrud på hjemmesider for et par ministerier...

Der flyver ikke fluer ind i en lukket mund!

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Tænker Ingers ytring kommer til at koste os penge til beskyttelse af hende og hendes familie ...

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 16 dage siden

Tror at Inger har fået begrebs kuller. Vi kan i Danmark sagtens og uden problemer bevare og forsvare ytringsfriheden, også uden at provokere og vise mangel på respekt for andre og deres religion. Hendes indlæg til denne debat er provokativ. Det var den oprindelige udgivelse af Muhammad tegningerne ikke. Kom ned fra din hest Inger og kom i tråd med befolkningen.

2 måneder, 16 dage siden
2 måneder, 15 dage siden

Det er jo et frit land vi lever i og hvis Inger holder af sin hest, så skal hun da endelig ridde videre. I sidste ende er det jo os, der bestemmer, hvorvidt hun skal sidde på den hest eller ej.
Handling skaber forvandling!

2 måneder, 15 dage siden
2 måneder, 15 dage siden

Søren... Ja dem er vi også gode til at køre. No worries!

2 måneder, 15 dage siden
2 måneder, 15 dage siden

Jeg kan ihvertfald med sikkerhed sige jeg ikke har sadlet hendes hest.

Camilla det er jeg også, men det fortæller vi ikke til nogen...

2 måneder, 15 dage siden

Besvar debattråd

Debatten ytringsfriheden er startet 27/09-2017 16:37 af Søren Sørensen (thevoid) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1450Dagens ord
53 minutter siden · solvejgh
9Evolutions forskning.
5 timer, 26 minutter siden · leviP
6Et Spørgsmål
8 timer, 43 minutter siden · Bondekonen
12Bandeord
23 timer siden · Morpho
109Selvforsvar
1 dag, 10 timer siden · thevoid
33Er ligestillingen umagen værd?
3 dage siden · Morpho
1Forbrugersamfund
5 dage siden · Camra
30Gentleman eller kvinde
5 dage siden · Morpho
4Min moders stemme
7 dage siden · Engbo
8Uforståelige digte
8 dage siden · Agrippo
0Slagtryk
9 dage siden · heksemutter
12Hurra nu nåede bogen frem.
11 dage siden · heksemutter
15Overgreb
13 dage siden · Morpho
4Skriveblokering
14 dage siden · thevoid
0Fed guide til at skrive dialog
14 dage siden · Dizzy76
0Bruger du cliffhangers i din tekst?
14 dage siden · Dizzy76
4Svarkommentar
18 dage siden · Kekko
4Når det kommer til at skrive beskri...
18 dage siden · Brownie Jannik
21Ligger-lægger
18 dage siden · solvejgh
24Skuespil
23 dage siden · Kåemer
1Kursus / Online undervisning
25 dage siden · kmjensen
8Filmen over alle
27 dage siden · dino
4Illustrator og forfatter, samt inds...
29 dage siden · prefu
6Beskrivelse af lyde...
1 måned, 3 dage siden · amandastorgaard
2Ny facebookgruppe: Forfattertricks ...
1 måned, 4 dage siden · Dizzy76
21Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
1 måned, 9 dage siden · Jeremy Dusk
1Lokation reception - København
1 måned, 9 dage siden · Bondekonen
5ABC
1 måned, 10 dage siden · dino
3Litteratur festival for Horror m.m.
1 måned, 12 dage siden · Fink
8Novelle - input til håndtering af t...
1 måned, 12 dage siden · Pino
32Afslag
1 måned, 13 dage siden · prefu
3Hvad sker der, når han dør?
1 måned, 15 dage siden · Blækhuset
8NaNoWriMo - National Novel Writing ...
1 måned, 17 dage siden · Syrene Hvid
11Kønsskifte
1 måned, 19 dage siden · smukkehjerte
18Din dag.
1 måned, 19 dage siden · smukkehjerte
6Inspiration
1 måned, 20 dage siden · leviP
3cliffhang...
1 måned, 22 dage siden · dino
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
1 måned, 23 dage siden · Syrene Hvid
13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
1 måned, 25 dage siden · Anni Idorn
20Hvordan finder jeg en titel?
1 måned, 28 dage siden · dino
10Legalisering af cannabis
2 måneder siden · thevoid
16Hvad er det der gør dig til forfatt...
2 måneder, 1 dag siden · Pino
4Ungdomsroman- længde?
2 måneder, 2 dage siden · prefu
10Spørge Jørgen
2 måneder, 4 dage siden · Kattegat
5Relancering
2 måneder, 5 dage siden · dino
2Skrivegruppe på Fyn/Odense
2 måneder, 8 dage siden · KitKatten
7Redigering.... tekstpandex
2 måneder, 14 dage siden · dino
0Kritik på min tekst
2 måneder, 15 dage siden · Manden fra Nord
29ytringsfriheden
2 måneder, 15 dage siden · thevoid
10Sand identitet på Fyldepennen
2 måneder, 16 dage siden · Bondekonen
2Hvilken kontrakt skal jeg vælge
2 måneder, 16 dage siden · DE-O
1Emails til de stræbende
2 måneder, 16 dage siden · Kåemer
5Livshistorie - at beskrive en hænde...
2 måneder, 17 dage siden · KrisTheDwarf
1Tankadigte
2 måneder, 20 dage siden · Syrene Hvid
9Lokkeland-reality
2 måneder, 20 dage siden · Morpho
2Det der med at gøre opmærksom på si...
2 måneder, 24 dage siden · Bondekonen
9Sikke en weekend!
3 måneder siden · Mille82
2smerter når jeg læser
3 måneder siden · Mille82
15Musik man kan lide, men ikke ved hv...
3 måneder, 1 dag siden · Morpho
15How to søges: kontrakt, selvudgive...
3 måneder, 4 dage siden · finniqan
9Erfaringer med forlaget Mellemgaard
3 måneder, 9 dage siden · Fynbogen
2Billede.
3 måneder, 14 dage siden · Fink
2Skrivegruppe Odense/Fyn søger nyt/n...
3 måneder, 16 dage siden · anoa
10Fordomme
3 måneder, 17 dage siden · Kåemer
8eventyrkonkurrencen.
3 måneder, 18 dage siden · Morpho
0Belphegor, Louvre og Canterville.
3 måneder, 18 dage siden · dino
4Inspiration af regn
3 måneder, 19 dage siden · dino
9Følgebrev?
3 måneder, 20 dage siden · DenFrieNukleoti...
4eventyrsamling
3 måneder, 20 dage siden · Babyangel85
2adressse
3 måneder, 23 dage siden · Kåemer
8Forskellen mellem at udskyde og at ...
3 måneder, 27 dage siden · Kattegat
2Pris og design af forside til ebog?
4 måneder, 1 dag siden · Ordspinderen
19Korrekturlæsning
4 måneder, 4 dage siden · prefu
1LÆSEKLUB ODENSE
4 måneder, 7 dage siden · Hairy Poetter
15Løbet tør for ideer!!!
4 måneder, 8 dage siden · prefu
7Den Lyriske Genres Væsenstræk
4 måneder, 9 dage siden · Morpho
15Pop
4 måneder, 14 dage siden · Kåemer
6To pun or not to pun?
4 måneder, 15 dage siden · DenFrieNukleoti...
13Portræt
4 måneder, 18 dage siden · Morpho
33Skyld
4 måneder, 21 dage siden · Anni Idorn

Religion, politik og samfund

9Evolutions forskning.
5 timer, 26 minutter siden · leviP
109Selvforsvar
1 dag, 10 timer siden · thevoid
1Forbrugersamfund
5 dage siden · Camra
30Gentleman eller kvinde
5 dage siden · Morpho
10Legalisering af cannabis
2 måneder siden · thevoid
29ytringsfriheden
2 måneder, 15 dage siden · thevoid
9Lokkeland-reality
2 måneder, 20 dage siden · Morpho
10Fordomme
3 måneder, 17 dage siden · Kåemer
33Skyld
4 måneder, 21 dage siden · Anni Idorn
14Hvad sker der i samfundet lige nu?
4 måneder, 23 dage siden · Engbo
7Flygtninge
4 måneder, 23 dage siden · Morpho
26det rød hvide flag
5 måneder, 21 dage siden · dino
13Koranen
5 måneder, 29 dage siden · Kåemer
53Skat
7 måneder siden · Kåemer
10Reformation og renæssance
7 måneder, 25 dage siden · dino
11Normal
8 måneder, 22 dage siden · Kåemer
2Literatur og Samfund
9 måneder, 29 dage siden · Engbo
58Udvisning
10 måneder, 29 dage siden · Kåemer
7Circumcisio.
11 måneder, 28 dage siden · dino
1FNs Menneskeretserklæring
1 år siden · Kåemer
5Finansloven
1 år siden · Kattegat
5Et eventyr
1 år, 1 måned siden · Kåemer
26Paven i Malmö
1 år, 1 måned siden · Engbo
5Snarligt valg?
4Døgnets drab.
1 år, 1 måned siden · Fink
26Er du kristen/religiøs?
1 år, 1 måned siden · Blækhuset
3Målsætninger
1 år, 1 måned siden · Kattegat
76Danske værdier?
1Uha fri os fra mennesker
1 år, 2 måneder siden · Kåemer
53Mærkedag
1 år, 2 måneder siden · Kåemer
16Sprog-udslettelse og danske værdier
1 år, 2 måneder siden · dino
13velfærds farisære i tugthuset port
1 år, 2 måneder siden · Villain
6Journalistik eller?
1 år, 3 måneder siden · Kattegat
9Frivillig arbejde.
1 år, 4 måneder siden · Fink
10Hverdagsracisme
1 år, 4 måneder siden · Tilbudsavislæse...
62Ikke til at komme udenom.
1 år, 5 måneder siden · Engbo
17Homofobi
1 år, 6 måneder siden · dino
0Hjemmehjælp
1 år, 6 måneder siden · Kåemer
13Grundlov
1 år, 6 måneder siden · Engbo
8Danmark Frit
1 år, 7 måneder siden · Engbo
3Siemens Wind Power
1 år, 7 måneder siden · Fink